MINGGU
40
(29
SEPTEMBER – 3 OKTOBER 2014)
Hari
|
Isnin
|
Tarikh
|
29 September 2014
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
10.55 – 12.05 tengah
hari
|
Tingkatan
|
4S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Latihan
Modul 5 Kelantan
|
Objektif Pembelajaran
|
Pelajar dapat membincangkan jawapan soalan pada
Bahagian B dan C dengan betul.
|
Aktiviti
|
1.
Guru membincangkan jawapan soalan
bersama-sama pelajar.
2.
Pelajar membuat pembetulan.
|
ABM
|
Kertas
soalan Modul 5 Kelantan
|
Nilai Murni
|
Tekun, teliti, yakin
|
Refleksi
|
Semua
soalan selesai dibincangkan. Guru memberi tips tentang teknik yang diperlukan
untuk menjawab soalan. Pencapaian pelajar kurang memuaskan. Guru menyediakan
latihan soalan yang lain sebagai aktiviti pengukuhan
|
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
30
September 2014
|
Masa
|
9.45 –
10.55 pagi
|
Tingkatan
|
5K4
|
Mata Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Soalan
latihan Graf Fungsi
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat mencari nilai pemboleh ubah dan melukis graf
dengan betul.
|
Aktiviti
|
1. Pelajar menjawab soalan latihan yang disediakan
guru.
2. Guru memantau penyelesaian pelajar.
|
ABM
|
Kertas soalan
latihan
|
Nilai Murni
|
Komunikasi antara
pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
Aktiviti
ini tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan taklimat Jurulatih TMK
Tahun 5 di JPN Sarawak. Latihan yang disediakan guru diedarkan terlebih
dahulu melalui guru sit-in.
Aktiviti ini akan dilaksanakan pada masa berikutnya.
|
Tarikh
|
2 Oktober 2014
|
Hari
|
Khamis
|
Tingkatan
|
4S3
|
Masa
|
7.05
– 8.15 pagi
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Aktiviti
|
Peperiksaan Akhir Tahun
Subjek : PJK
Masa: 7.10 – 8.10 pagi
|
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
2
Oktober 2014
|
Masa
|
10.55 –
11.30 pagi
|
Tingkatan
|
5K4
|
Mata Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Soalan
latihan Graf Fungsi
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat mencari nilai pemboleh ubah dan melukis graf
dengan betul.
|
Aktiviti
|
1. Pelajar menjawab soalan latihan yang disediakan
guru.
2. Guru memantau penyelesaian pelajar.
|
ABM
|
Kertas soalan
latihan
|
Nilai Murni
|
Komunikasi antara
pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
Guru
tidak melaksanakan sesi perbincangan kerana guru lebih suka berinteraksi
secara individu dengan pelajar. Guru banyak menegur pelajar tentang cara
melukis graf. Selepas beberapa soalan, pelajar menjadi lebih mahir melukis
graf.
|
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
2 Oktober 2014
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
11.30 – 12.40 tengah
hari
|
Tingkatan
|
5S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Peperiksaan
SPM sebenar 2013
|
Objektif Pembelajaran
|
Pelajar
dapat menjawab sekurang-kurangnya 1 soalan daripada 3 soalan pada bahagian C.
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar memilih satu soalan daripada tiga
soalan untuk dijawab selama 20 minit secara individu.
2.
Pelajar menyemak soalan secara individu
dengan guru.
3.
Perbincangan keseluruhan soalan Bahagian C.
|
ABM
|
Kertas
soalan Peperiksaan SPM 2013
|
Nilai Murni
|
Kerjasama, menghargai, patuh kepada kod
etika TMK
|
Refleksi
|
Pelajar
memerlukan lebih latihan. Banyak kesalahan yang telah dibuat dan mendapat
teguran guru. Pelajar membuat pembetulan serta merta.
|
Hari
|
Jumaat
|
Tarikh
|
3
Oktober 2014
|
Masa
|
7.05 –
8.15 pagi
|
Tingkatan
|
5K4
|
Mata Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Soalan
latihan Pelan dan Dongakan
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini, pelajar dapat melukis pelan dengan betul.
|
Aktiviti
|
1. Pelajar menjawab soalan latihan yang disediakan
guru.
2. Guru memantau penyelesaian pelajar.
|
ABM
|
Kertas soalan
latihan
|
Nilai Murni
|
Komunikasi antara
pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
Guru
melihat pelajar berpontensi melukis pelan dengan baik tetapi mereka tidak
tahu kaedah yang baik. Guru telah menjelaskan kaedah melukis dan memantau
secara individu. Aktiviti ini akan dilaksanakan pada kelas berikutnya.
|
Hari
|
Jumaat
|
Tarikh
|
3 Oktober 2014
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
8.15 – 9.25 pagi
|
Tingkatan
|
5S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Peperiksaan
SPM sebenar 2013
|
Objektif Pembelajaran
|
Pelajar
dapat menjawab sekurang-kurangnya 3 dari 5 soalan pada Bahagian B
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar memilih 3 soalan untuk dijawab
dalam masa 40 minit secara individu.
2.
Perbincangan soalan yang dianggap sukar.
3.
Pelajar membuat pembetulan.
|
ABM
|
Kertas
soalan Peperiksaan SPM 2013
|
Nilai Murni
|
Kerjasama, menghargai, patuh kepada kod
etika TMK
|
Refleksi
|
Tidak
ada seorang pelajar yang mendapat markah penuh untuk 3 soalan yang dipilih.
Guru menyediakan latihan yang lain sebagai latihan semasa cuti hujung minggu
|
0 comments:
Post a Comment