MINGGU
39
(22
– 26 SEPTEMBER 2014)
Hari
|
Isnin
|
Tarikh
|
22 September 2014
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
10.55 – 12.05 tengah
hari
|
Tingkatan
|
4S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Latihan
Modul 5 Kelantan
|
Objektif Pembelajaran
|
Pelajar dapat menjawab semua soalan Bahagian A dalam masa 50 minit
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar menjawab soalan yang diedarkan oleh
guru dalam masa 50 minit secara individu.
2.
Perbincangan jawapan.
3.
Pelajar membuat pembetulan.
|
ABM
|
Kertas
soalan Modul 5 Kelantan
|
Nilai Murni
|
Tekun, teliti, yakin
|
Refleksi
|
Semua
pelajar mendapat markah yang sederhana, 15-25 markah dari 36 markah.
Pencapaian mereka kurang memuaskan. Guru menasihatkan mereka supaya
mengulangkaji pelajaran.
|
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
23
September 2014
|
Masa
|
9.45 –
10.55 pagi
|
Tingkatan
|
5K4
|
Mata Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Percubaan SPM
|
Sub-tajuk
|
Kertas 1
|
Objektif
|
Pada akhir unit
ini, pelajar dapat :
1. Membincangkan soalan kertas 1
2. Membuat pembetulan
|
Aktiviti
|
1. Pelajar bersama guru membincangkan soalan yang
sukar difahami.
2. Pelajar membuat pembetulan pada helaian soalan.
|
ABM
|
Soalan
Peperiksaan Kertas 1
|
Nilai Murni
|
Komunikasi antara
pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
Objektif tercapai. Guru menekankan soalan yang
tidak difahami dan sukar dijawab oleh pelajar.
|
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
25 September 2014
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
7.05 – 8.15 pagi
|
Tingkatan
|
4S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Latihan
Modul 5 Kelantan
|
Objektif Pembelajaran
|
Pelajar dapat menjawab semua soalan Bahagian B dan C dalam masa 1 jam 10 minit
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar menjawab soalan yang telah
diedarkan pada Isnin lepas dalam masa 1 jam 10 minit.
2.
Pelajar menghantar kertas jawapan.
|
ABM
|
Kertas
soalan Modul 5 Kelantan
|
Nilai Murni
|
Tekun, teliti, yakin
|
Refleksi
|
Semua
pelajar tidak dapat menjawab soalan dalam masa yang diberi kerana kesuntukan
masa. Guru tetap mengutip kertas jawapan mereka untuk dibincangkan pada waktu
berikutnya.
|
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
25
September 2014
|
Masa
|
10.55 –
11.30 pagi
|
Tingkatan
|
5K4
|
Mata Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Pertengahan Tahun
|
Sub-tajuk
|
Kertas 2
|
Objektif
|
Pada akhir unit
ini, pelajar dapat :
1.
Membincangkan
soalan kertas 2
2.
Membuat
pembetulan
|
Aktiviti
|
1.
Guru
membincangkan jawapan bersama-sama pelajar.
2.
Pelajar membuat pembetulan.
|
ABM
|
Soalan
Peperiksaan Kertas 2
|
Nilai Murni
|
Komunikasi antara
pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
Hanya 3 soalan yang sempat dibincangkan iaitu
soalan nombor 1, 2 dan 5 kerana kesuntukan masa. Guru memilih soalan yang perlu dibincangkan
sahaja.
|
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
25 September 2014
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
11.30 – 12.40 tengah
hari
|
Tingkatan
|
5S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Peperiksaan
Percubaan SPM
|
Objektif Pembelajaran
|
Pelajar
dapat membincangkan soalan pada Bahagian A
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar membincangkan setiap soalan pada
bahagian A bersama-sama guru.
2.
Pelajar membuat pembetulan.
|
ABM
|
Kertas
soalan Peperiksaan Percubaan SPM
|
Nilai Murni
|
Kerjasama, menghargai, patuh kepada kod
etika TMK
|
Refleksi
|
Objektif
tercapai. Semua soalan pada Bahagian A selesai dibincangkan. Pelajar telah
membuat pembetulan seperti yang diarahkan oleh guru.
|
Hari
|
Jumaat
|
Tarikh
|
26
September 2014
|
Masa
|
7.05 –
8.15 pagi
|
Tingkatan
|
5K4
|
Mata Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Peperiksaan
Percubaan SPM
|
Sub-tajuk
|
Kertas 2
|
Objektif
|
Pada akhir unit
ini, pelajar dapat :
1.
Membincangkan
soalan kertas 2
2.
Membuat
pembetulan
|
Aktiviti
|
1.
Guru membincangkan jawapan bersama-sama
pelajar.
2.
Pelajar membuat
pembetulan.
|
ABM
|
Soalan
Peperiksaan Kertas 2
|
Nilai Murni
|
Komunikasi antara
pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
Guru hanya menumpukan soalan graf fungsi,
statistik dan Pelan & Dongakan. Guru telah cuba memberi tunjuk ajar
secara individu kepada pelajar. Guru juga meminta pelajar yang lulus
peperiksaan membantu rakan sekelas mereka yang masih lemah.
|
Hari
|
Jumaat
|
Tarikh
|
26 September 2014
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
8.15 – 9.25 pagi
|
Tingkatan
|
5S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Peperiksaan
Percubaan SPM
|
Objektif Pembelajaran
|
Pelajar
dapat membincangkan soalan pada Bahagian B dan C
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar membincangkan setiap soalan pada
bahagian B dan C bersama-sama guru.
2.
Pelajar membuat pembetulan.
|
ABM
|
Kertas
soalan Peperiksaan Percubaan SPM
|
Nilai Murni
|
Kerjasama, menghargai, patuh kepada kod
etika TMK
|
Refleksi
|
Objektif
tercapai. Semua soalan pada Bahagian B dan C selesai dibincangkan. Guru
melihat bahawa pelajar lemah pada Bahagian B dan C. Markah yang diperoleh
juga adalah rendah. Guru membuat keputusan untuk melebihkan latihan pada
Bahagian B dan C.
|
0 comments:
Post a Comment