Powered by Blogger.
RSS

MINGGU 39
(22 – 26 SEPTEMBER 2014)

Hari
Isnin
Tarikh
22 September  2014
Subjek
Teknologi Maklumat
Masa
10.55 – 12.05 tengah hari
Tingkatan
4S3
Bidang Pembelajaran
Latihan Modul 5 Kelantan
Objektif Pembelajaran
Pelajar dapat menjawab semua soalan  Bahagian A dalam masa 50 minit
Aktiviti
1.      Pelajar menjawab soalan yang diedarkan oleh guru dalam masa 50 minit secara individu.
2.      Perbincangan jawapan.
3.      Pelajar membuat pembetulan.
ABM
Kertas soalan Modul 5 Kelantan
Nilai Murni
Tekun, teliti, yakin
Refleksi
Semua pelajar mendapat markah yang sederhana, 15-25 markah dari 36 markah. Pencapaian mereka kurang memuaskan. Guru menasihatkan mereka supaya mengulangkaji pelajaran.


Hari
Selasa
Tarikh
23 September 2014
Masa
9.45 – 10.55 pagi
Tingkatan
5K4
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Peperiksaan Percubaan SPM
Sub-tajuk
Kertas 1
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
1.      Membincangkan soalan kertas 1
2.      Membuat pembetulan
Aktiviti
1.      Pelajar bersama guru membincangkan soalan yang sukar difahami.
2.      Pelajar membuat pembetulan pada helaian soalan.
ABM
Soalan Peperiksaan Kertas 1
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
Objektif tercapai. Guru menekankan soalan yang tidak difahami dan sukar dijawab oleh pelajar.


Hari
Khamis
Tarikh
25 September  2014
Subjek
Teknologi Maklumat
Masa
7.05 – 8.15 pagi
Tingkatan
4S3
Bidang Pembelajaran
Latihan Modul 5 Kelantan
Objektif Pembelajaran
Pelajar dapat menjawab semua soalan  Bahagian B dan C dalam masa 1 jam 10 minit
Aktiviti
1.      Pelajar menjawab soalan yang telah diedarkan pada Isnin lepas dalam masa 1 jam 10 minit.
2.      Pelajar menghantar kertas jawapan.
ABM
Kertas soalan Modul 5 Kelantan
Nilai Murni
Tekun, teliti, yakin
Refleksi
Semua pelajar tidak dapat menjawab soalan dalam masa yang diberi kerana kesuntukan masa. Guru tetap mengutip kertas jawapan mereka untuk dibincangkan pada waktu berikutnya.


Hari
Khamis
Tarikh
25 September 2014
Masa
10.55 – 11.30 pagi
Tingkatan
5K4
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Peperiksaan Pertengahan Tahun
Sub-tajuk
Kertas 2
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
1.      Membincangkan soalan kertas 2
2.      Membuat pembetulan
Aktiviti
1.      Guru membincangkan jawapan bersama-sama pelajar.
2.      Pelajar membuat pembetulan.
ABM
Soalan Peperiksaan Kertas 2
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
Hanya 3 soalan yang sempat dibincangkan iaitu soalan nombor 1, 2 dan 5 kerana kesuntukan masa.  Guru memilih soalan yang perlu dibincangkan sahaja.

Hari
Khamis
Tarikh
25 September  2014
Subjek
Teknologi Maklumat
Masa
11.30 – 12.40 tengah hari
Tingkatan
5S3
Bidang Pembelajaran
Peperiksaan Percubaan SPM
Objektif Pembelajaran
Pelajar dapat membincangkan soalan pada Bahagian A
Aktiviti
1.      Pelajar membincangkan setiap soalan pada bahagian A bersama-sama guru.
2.      Pelajar membuat pembetulan.
ABM
Kertas soalan Peperiksaan Percubaan SPM
Nilai Murni
Kerjasama, menghargai, patuh kepada kod etika TMK
Refleksi
Objektif tercapai. Semua soalan pada Bahagian A selesai dibincangkan. Pelajar telah membuat pembetulan seperti yang diarahkan oleh guru.

Hari
Jumaat
Tarikh
26 September 2014
Masa
7.05 – 8.15 pagi
Tingkatan
5K4
Mata Pelajaran
Matematik
Tajuk
Peperiksaan Percubaan SPM
Sub-tajuk
Kertas 2
Objektif
Pada akhir unit ini, pelajar dapat :
1.   Membincangkan soalan kertas 2
2.   Membuat pembetulan
Aktiviti
1.    Guru membincangkan jawapan bersama-sama pelajar.
2.      Pelajar membuat pembetulan.
ABM
Soalan Peperiksaan Kertas 2
Nilai Murni
Komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba
Refleksi
Guru hanya menumpukan soalan graf fungsi, statistik dan Pelan & Dongakan. Guru telah cuba memberi tunjuk ajar secara individu kepada pelajar. Guru juga meminta pelajar yang lulus peperiksaan membantu rakan sekelas mereka yang masih lemah.

Hari
Jumaat
Tarikh
26 September  2014
Subjek
Teknologi Maklumat
Masa
8.15 – 9.25 pagi
Tingkatan
5S3
Bidang Pembelajaran
Peperiksaan Percubaan SPM
Objektif Pembelajaran
Pelajar dapat membincangkan soalan pada Bahagian B dan C
Aktiviti
1.      Pelajar membincangkan setiap soalan pada bahagian B dan C bersama-sama guru.
2.      Pelajar membuat pembetulan.
ABM
Kertas soalan Peperiksaan Percubaan SPM
Nilai Murni
Kerjasama, menghargai, patuh kepada kod etika TMK
Refleksi
Objektif tercapai. Semua soalan pada Bahagian B dan C selesai dibincangkan. Guru melihat bahawa pelajar lemah pada Bahagian B dan C. Markah yang diperoleh juga adalah rendah. Guru membuat keputusan untuk melebihkan latihan pada Bahagian B dan C.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: