Powered by Blogger.
RSS


WEEK 17
(22 – 26 april 2013)


LESSON PLAN
Day
Monday
Date
22 April 2013
Subject
ICT
Time
9.45 – 10.55 am
Form
5S3
Learning Area
5.2 Program Development
Learning Objectives
5.2.2 Develop a Program
         5.2.2.1 Apply program development phases to solve problems.
Activity
The students continue practicing develop a program.
Reflection
The students cooperate develop a program with their friends in a group. They do better than last week. The teacher act as facilitator. The plan will be held on the next class until the students get ready to be evaluated.


LESSON PLAN
Day
Monday
Date
22 April 2013
Subject
ICT
Time
11.30 – 12.05 pm
Form
4S3
Learning Area
2.3 Software
Learning Objectives
2.3.2 Application Software
         2.3.2.1 State the types of application software (word processing, spreadsheet, presentation, graphic).
         2.3.2.2 Describe the uses of application software (word processing, spreadsheet, presentation, graphic).
Activities
1.   Teacher introduces application software.
2.   The students explore the Microsoft Word, Microsoft Excel and Microsoft PowerPoint.
3.   The students state the usage of each application software.
4.   Conclusion.
Reflection
The students understand well when they explore the application software by themselves.


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Selasa
Tarikh
23 April 2013
Subjek
Matematik
Masa
7.05 – 8.15 pagi
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 5: Ubahan
Objektif Pembelajaran
5.3 Memahami dan menggunakan konsep ubahan tercantum.
Hasil Pembelajaran
iii. Mencari nilai pembolehubah tertentu dalam ubahan tercantum apabila maklumat yang mencukupi diberi.
iv. Menyelesaikan masalah yang melibatkan ubahan tercantum.
Aktiviti
1.   Mengulangkaji pelajaran lepas
2.   Guru menunjukkan dua contoh penyelesaian mencari nilai pembolehubah.
3.   Pelajar menjawab soalan latihan yang disediakan guru.
4.   Perbincangan dan pembetulan.
5.   Guru bersama pelajar menjawab soalan penyelesaian masalah.
6.   Kesimpulan.
Refleksi
Terdapat 2 orang pelajar yang dapat menjawab soalan dengan betul. Pelajar ini membantu pelajar yang lemah. Guru menyediakan soalan latihan sebagai kerja rumah.


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Rabu
Tarikh
24 April 2013
Subjek
Matematik
Masa
8.15 – 9.25 pagi
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 10: Pelan dan Dongakan
Objektif Pembelajaran
10.1 Memahami dan menggunakan konsep unjuran ortogan.
Hasil Pembelajaran
i.        Mengenal pasti unjuran ortogon.
ii.      Melukis unjuran ortogan apabila diberi suatu objek dan suatu satah.
Aktiviti
1.      Mengulangkaji pelajaran tentang unjuran ortogon yang teleh dipelajari di Tingkatan 4.
2.      Guru bersama pelajar mengenal pasti unjuran ortogon dengan menggunakan contoh dalam buku teks.
3.      Guru menunjukkan langkah-langkah melukis unjuran ortogon.
4.      Pelajar menjawab soalan latihan yang disediakan guru dalam kumpulan.
5.      Perbincangan dan pembetulan.
Refleksi
Guru menyediakan soalan yang mudah dahulu. Beberapa orang pelajar dapat menjawab soalan latihan dengan betul.


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Rabu
Tarikh
24 April 2013
Subjek
Matematik
Masa
9.45  – 10.55 pg
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 10: Pelan dan Dongakan
Objektif Pembelajaran
10.2 Memahami dan menggunakan konsep pelan dan dongakan.
Hasil Pembelajaran
i.        Melukis pelan bagi suatu pepejal.
Aktiviti
1.    Guru menunjukkan satu contoh melukis pelan.
2.   Pelajar melukis pelan dengan merujuk contoh yang sama.
3.   Pelajar menjawab soalan latihan.
4.   Perbincangan
Refleksi
Pelajar memerlukan lebih masa untuk memahami lukisan pelan. guru menyediakan beberapa soalan latihan sebagai kerja rumah.


LESSON PLAN
Day
Thursday
Date
25 April 2013
Subject
ICT
Time
7.05  – 8.15 am
Form
5S3
Learning Area
5.2 Program Development
Learning Objective
5.2.2 Develop a Program
         5.2.2.1 Apply program development phases to solve problems.
Activities
The students continue practicing develop a program.
Reflection
The students still practicing develop a program. The teacher will evaluate them during the next lesson.


LESSON PLAN
Day
Thursday
Date
25 April 2013
Subject
ICT
Time
11.30 – 12.40 pm
Form
4S3
Learning Area
2.3 Software
Learning Objectives
2.3.3  Utility Program
         2.3.3.1 Differentiate between the types and usage of utility programmes (file management, diagnostic and file compression).
Activities
1.   The teacher gives definition of utility program.
2.   The students explore each utility program with partner.
3.   The students explain the usage of utility programmes.
4.   Conclusion.
Reflection
The teacher gives real situation to the students. The students explore the utility programmes by themselves.


26 April 2013 – P&P tidak dapat dilaksanakan kerana guru cuti rehat khas (CRK)


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: