Powered by Blogger.
RSS


WEEK 11
(11 – 15 MARCH 2013)


LESSON PLAN
Day
Monday
Date
11 March 2013
Subject
ICT
Time
10.55 – 12.05 pm
Form
4S3
Learning Objectives
The students will be able to discuss all questions in Section B and  C and do correction simultaneously
Activities
1.      The students will discuss the right answer together with the teacher.
2.      The students do correction.
Reflection
The objectives were achieved. All the questions in Section A had been discussed.


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Selasa
Tarikh
12 Mac 2013
Subjek
Matematik
Masa
8.15 – 9.55 pagi
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 3: Penjelmaan III
Objektif Pembelajaran
3.1  Memahami dan menggunakan konsep gabungan dua  penjelmaan.
Hasil Pembelajaran
iii) Melukis imej bagi suatu objek di bawah gabungan dua penjelmaan.
Aktiviti
1.   Mengulangkaji pelajaran lepas.
2.   Guru bersama pelajar menjawab soalan contoh.
3.   Pelajar menyelesaikan soalan yang disediakan guru secara berkumpulan.
4.   Guru menyemak jawapan pelajar
5.   Pelajar membuat pembetulan.
Refleksi
Pelajar memerlukan masa yang banyak untuk menyelesaikan masalah. Guru membantu mereka menyelesaiakn soalan latihan.


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Rabu
Tarikh
13  Mac 2013
Subjek
Matematik
Masa
8.15 – 9.25 pg
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 3: Penjelmaan III
Objektif Pembelajaran
3.1  Memahami dan menggunakan konsep gabungan dua penjelmaan.
Hasil Pembelajaran
iv.  Menyatakan koordinat-koordinat imej bagi suatu titik di bawah gabungan dua penjelmaan.
Aktiviti
1.      Guru menyediakan soalan menggunakan konsep gabungan dua penjelmaan.
2.      Pelajar menyatakan koordinat – koordinat imej dengan bantuan guru.
3.      Pelajar membuat latihan yang disediakan guru.
4.      Perbincangan dan pembetulan.
Refleksi
Kebanyakan pelajar tidak tahu membaca koordinat walaupun sudah diajar berkali-kali. Guru menasihatkan mereka agar membanyakkan latihan di rumah.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Rabu
Tarikh
13 Mac 2013
Subjek
Matematik
Masa
9.45  – 10.55 pg
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 3: Penjelmaan III
Objektif Pembelajaran
3.1  Memahami dan menggunakan konsep gabungan dua  penjelmaan.
Hasil Pembelajaran
vi.  Menghuraikan gabungan dua penjelmaan bagi objek dan imej yang diberi.
Aktiviti
1.   Guru menunjukkan satu contoh menghuraikan gabungan dua penjelmaan objek dan imej yang diberi.
2.   Pelajar bersama-sama guru menjawab soalan –soalan latihan bertaraf SPM.
3.   Perbincangan lanjut bersama pelajar.
Refleksi
Guru mengajar cara menghuraikan gabungan dua penjelmaan yang asas sahaja bersesuaian dengan tahap pelajar.


LESSON PLAN
Day
Thursday
Date
14 March 2013
Subject
ICT
Time
7.05 – 8.15 am
Form
5S3
Learning Area
5.1 Basic Programming Concepts
Learning Objectives
5.1.1 Define Program and Programming Language
         5.1.1.1 state the definition of program
         5.1.1.2 state the definition of programming language
Activities
1.   The teacher relates the use of mobile phone with program.
2.   The teacher explains briefly about the concept of program and programming language.
3.   The students need to search information about the example of programming language.
4.   The students discuss the answer together with the teacher.
5.   Conclude the lesson.
Reflection
The objectives were achieved. The students can find the information through the internet and present the result clearly.


LESSON PLAN
Day
Thursday
Date
14 March 2013
Subject
ICT
Time
11.30 – 12.40 pm
Form
4S3
Learning Area
S02 Impact Of ICT On Society
Learning Objective
S02.1 Locate and present information on impact of ICT on society.
Activities
1.   The students choose any of one topic below:
·         Phishing
·         Malicious Code (Virus, Trojan Horse, Salami Attack)
·         Hacking
·         Security measures : Biometrics(Fingerprint, Iris Scan) or Authentication
2.      The students find the information from the internet and make slide presentation using Microsoft PowerPoint individually.
3.      Presentation.
Reflection
The objective was not achieved. The students need more time to complete the task. The activities will be held during the next class.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Jumaat
Tarikh
15 Mac 2013
Subjek
Matematik
Masa
7.05 – 8.15 psgi
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 4: Matriks
Objektif Pembelajaran
3.1  Memahami dan menggunakan konsep matriks
Hasil Pembelajaran
ii. Menentukan:
    a) bilangan baris
    b) bilangan lajur
    c) peringkat suatu matriks.
iii. Mengenal pasti unsur tertentu dalam suatu matriks.
Aktiviti
1.      Guru memperkenal tajuk baru.
2.      Guru menyediakan beberapa contoh matrik.
3.      Guru bersama pelajar menentukan bilangan baris, lajur dan peringkat matriks.
4.      Latihan dan perbincangan.
Refleksi
Pelajar tidak sukar menentukan bilangan baris, lajur dan peringkat matriks.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: