Powered by Blogger.
RSS


WEEK 10
(4 – 8 MARCH 2013)


LESSON PLAN
Day
Monday
Date
4 March 2013
Subject
ICT
Time
10.55 – 12.05 pm
Form
4S3
Activity
Mid Semester 1 Examination
Subject : Additional Mathematics 2
Time : 10.10 – 12.40 pm


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Selasa
Tarikh
5 Mac 2013
Subjek
Matematik
Masa
9.45 – 10.55 pg
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Peperiksaan Pertengahan Semester 1 Kertas 2
Objektif Pembelajaran
Perbincangan Soalan peperiksaan
Hasil Pembelajaran
Pelajar dapat membincangkan soalan dan membuat pembetulan
Aktiviti
1.      Perbincangan soalan
2.      Pelajar membuat pembetulan
Refleksi
Objektif tercapai. Semua soalan telah dibincangkan. Pelajar telah membuat pembetulan.


LESSON PLAN
Day
Tuesday
Date
5 March 2013
Subject
ICT
Time
10.55 – 12.05 pm
Form
5S3
Learning Area
Mid Semester 1 Examination
Learning Objectives
The students will be able to discuss all questions in Section A and do correction simultaneously
Activities
1.   The students will discuss the right answer together with the teacher.
2.   The students do correction.
Reflection
The objectives were achieved. All the questions in Section A had been discussed.


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Rabu
Tarikh
6  Mac 2013
Subjek
Matematik
Masa
8.15 – 9.25 pg
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 3: Penjelmaan III
Objektif Pembelajaran
3.1  Memahami dan menggunakan konsep gabungan dua penjelmaan.
Hasil Pembelajaran
  i.   Menentukan imej suatu objek di bawah gabungan dua penjelmaan isometri. 
Aktiviti
1.      Ulangkaji tiga jenis penjelmaan isometri iaitu translasi, pantulan dan pantulan
2.      Guru menunjukkan satu contoh translasi dan satu contoh pantulan.
3.      Pelajar membuat latihan yang disediakan guru.
4.      Perbincangan dan pembetulan.
Refleksi
Pelajar tidak mengingati pelajaran yang lepas. Guru perlu menerangkan satu per satu. Terdapat beberapa pelajar sahaja yang dapat menjawab latihan dengan betul.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Rabu
Tarikh
6 Mac 2013
Subjek
Matematik
Masa
9.45  – 10.55 pg
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 3: Penjelmaan III
Objektif Pembelajaran
3.1  Memahami dan menggunakan konsep gabungan dua  penjelmaan.
Hasil Pembelajaran
ii.  Menentukan imej suatu objek di bawah gabungan:
     a) dua pembesaran
Aktiviti
1.   Guru menunjukkan satu contoh untuk menentukan imej suatu objek di bawah gabungan dua pembesaran.
2.   Pelajar menyelesaikan contoh yang sama sendiri.
3.   Pelajar membuat latihan.
4.   Perbincangan dan kesimpulan.
Refleksi
Guru perlu memantau dan memberi tunjuk ajar yang lebih. Pelajar amat lemah untuk menyelesaikan masalah sendiri.


LESSON PLAN
Day
Thursday
Date
7 March 2013
Subject
ICT
Time
11.10 – 12.10 pm
Form
4S3
Learning Area
Mid Semester 1 Examination
Learning Objectives
The students will be able to discuss all questions in Section A and do correction simultaneously
Activities
1.      The students will discuss the right answer together with the teacher.
2.      The students do correction.
Reflection
The objectives were achieved. All the questions in Section A had been discussed.

LESSON PLAN
Day
Friday
Date
8 March 2013
Subject
ICT
Time
9.40 – 10.40 am
Form
5S3
Learning Area
Mid Semester 1 Examination
Learning Objectives
The students will be able to discuss all questions in Section B and  C and do correction simultaneously
Activities
1.      The students will discuss the right answer together with the teacher.
2.      The students do correction.
Reflection
The objectives were achieved. All the questions in Section A had been discussed.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Jumaat
Tarikh
8 Mac 2013
Subjek
Matematik
Masa
10.40 – 11.40 pg
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 3: Penjelmaan III
Objektif Pembelajaran
3.1  Memahami dan menggunakan konsep gabungan dua  penjelmaan.
Hasil Pembelajaran
ii.  Menentukan imej suatu objek di bawah gabungan:
      b) pembesaran dan penjelmaan isometri.
Aktiviti
1.   Mengulangkaji pelajaran lepas.
2.   Guru dan pelajar menjawab soalan contoh tentang pembesaran dan penjelmaan bersama-sama.
3.   Pelajar menjawab soalan latihan yang disediakan guru.
4.   Perbincangan dan pembetulan.
Refleksi
Guru menyediakan kerja rumah kepada pelajar. Pelajar masih lemah menjawab soalan. Mereka tidak tahu membezakan jenis-jenis penjelmaan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: