WEEK 2 (10 – 14 JanUARY 2011) LESSON PLAN Day Monday Date 10 January 2011 Subject ICT Time 7.05 – 8.15 am Form 4S3 Learning Area 1.1 Introduction to Information and Technology Communication Learning Objectives 1.1.1 Overview of Information and Technology Communication Activities 1) Explain briefly about ICT Reflection Only one of the objectives has been achieved. The second objective will be taught on the next class due to the lack of time. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 10 Januari 2011 Hari Isnin Tingkatan 5MPV Masa 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Pelajar memberi kerjasama sepenuhnya. Mereka menghabiskan latihan yang disediakan dalam masa yang ditetapkan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 11 Januari 2011 Hari Selasa Tingkatan 5S1 Masa 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Pelajar tidak mengambil masa yang lama untuk menyelesaikan tugasan. Mereka dapat menjawab semua soalan dengan tepat. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 11 Januari 2011 Hari Selasa Tingkatan 5K5 Masa 9.45 – 10.55 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Pelajar mengambil masa yang lama untuk menyiapkan tugasan. Suasana kelas tampak kelam kelibut ketika pelajar cuba mencari jawapan dan berbincang. Akhirnya, mereka dapat menjawab semua soalan dengan betul tanpa bantuan guru. LESSON PLAN Day Tuesday Date 11January 2011 Subject ICT Time 10.55 – 11.30 am Form 5S3 Learning Area 4.1 Multimedia Concepts Learning Objectives 4.1.1 Definition of multimedia 4.1.1.1 Define multimedia Activities Reflection All the objectives were achieved. The students gave full commitment. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 12 Januari 2011 Hari Rabu Tingkatan 5K6 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Pelajar tidak dapat menyiapkan tugasan yang diberi. Tugasan tersebut akan dibincangkan pada kelas yang akan datang. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 12 Januari 2011 Hari Rabu Tingkatan 4K3 Masa 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 1 : Wawasan Diri Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Pelajar dapat menghasilkan langkah-langkah mencipta wawasan diri selepas perbincangan lanjut. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 12 Januari 2011 Hari Rabu Tingkatan 5K2 Masa 11.30 – 12.40 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Pelajar dapat meyelesaikan tugasan dengan baik dalam masa yang ditetapkan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 13 Januari 2011 Hari Khamis Tingkatan 5K4 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Pelajar memberi perhatian dan menyelesaikan tugasan yang diberi dalam tempoh yang ditetapkan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 13 Januari 2011 Hari Khamis Tingkatan 5K8 Masa 11.30 – 12.40 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana pelajar terlibat dengan pendaftaran rumah sukan. Rancangan ini akan dibawa ke minggu hadapan. LESSON PLAN Day Friday Date 14 January 2011 Subject ICT Time 8.15 – 9.25 am Form 4S3 Learning Area 1.1 Introduction to Information and Technology Communication Learning Objectives 1.1.1 Overview of Information and Technology Communication 1.1.2 ICT in everyday life: education, banking, industry and commerce 1.1.2.1 List the usage of ICT in everyday life Activities Reflection The lesson looks attractive because many students want to take part answering the question and give example. LESSON PLAN Day Friday Date 14 January 2011 Subject ICT Time 9.40 – 10.40 am Form 5S3 Learning Area 4.1 Multimedia Concepts Learning Objectives 4.1.3 Interactivity of multimedia 4.1.3.1 Differentiate between the characteristics of linear and non - linear multimedia Activities Reflection All the objective were achieved. The students can differentiate between linear and non-linear verbally.
1.1.1.1 Define ICT
1.1.1.2 Describe the brief evolution of computers
2) Ask students to give examples
3) Explain about evolution of computers
4) Conclude the lesson
4.1.2 Multimedia in various fields.
4.1.2.1 Identify the use of multimedia in various fields.
1.1.1.2 Describe the brief evolution of computers
Posted by
norazwanie
|
Mengadakan sumbang saran langkah-langkah untuk memupuk pembelajaran sepanjang hayat
Mengadakan sumbang saran langkah-langkah untuk memupuk pembelajaran sepanjang hayat
Mengadakan sumbang saran langkah-langkah untuk memupuk pembelajaran sepanjang hayat
Mengadakan sumbang saran langkah-langkah untuk memupuk pembelajaran sepanjang hayat
Mengadakan sumbang saran langkah-langkah untuk memupuk pembelajaran sepanjang hayat
Mengadakan sumbang saran langkah-langkah untuk memupuk pembelajaran sepanjang hayat
Mengadakan sumbang saran langkah-langkah untuk memupuk pembelajaran sepanjang hayat
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment