Powered by Blogger.
RSS

WEEK 19

(9 – 13 may 2011)


 

LESSON PLAN

Day

Monday

Date

9 May 2011

Subject

ICT

Time

7.05 – 8.15 am

Form

4S3

Activities

Mid Term Examination

(Pendidikan Islam 2)

Time: 7.30 – 9.10 am


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

9 Mei 2011

Hari

Isnin

Tingkatan

5K2

Masa

9.45 – 10.55 pagi

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema

4. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk

Unit 5: Sumbangan terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia

  • Individu
  • Agensi kerajaan
  • Badan bukan
  • kerajaan (NGO)

Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

  • Menyenaraikan agensi kerajaan dan NGO yang terlibat dalam pengekalan warisan budaya Malaysia
  • Menghuraikan sumbangan individu, agensi kerajaan dan NGO terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia
  • Menjelaskan kepentingan mengekalkan warisan budaya Malaysia


 

Kemahiran Sivik    

  • Menyertai sebarang bentuk aktiviti warisan budaya yang dianjurkan oleh pelbagai pihak


 

Nilai Sivik

  • Bangga dengan keunikan warisan budaya Malaysia
  • Mengaprisiasi sumbangan pelbagai pihak dalam mengekalkan warisan budaya Malaysia.

Aktiviti

  1. Membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan.
  2. Menghasilkan wau mengikut kreativiti kumpulan masing-masing
  3. Membentangkan hasil kerja kumpulan.

Refleksi

Aktiviti ini berjalan lancar. Pelajar bekerjasama untuk menghasilkan wau yang cantik apabila terdapat persaingan antara kumpulan.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

9 Mei 2011

Hari

Isnin

Tingkatan

5MPV

Masa

11.30 – 12.40 tengah hari

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema

4. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk

Unit 5 : Sumbangan pelbagai pihak terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia

  • Individu
  • Agensi kerajaan
  • Bada bukan kerajaan (NGO)

Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

  • Menyenaraikan agensi kerajaan dan NGO yang terlibat dalam pengekalan warisan budaya Malaysia
  • Menghuraikan sumbangan individu, agensi kerajaan dan NGO terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia
  • Menjelaskan kepentingan mengekalkan warisan budaya Malaysia


 

Kemahiran Sivik

  • Menyertai sebarang bentuk aktiviti warisan budaya yang dianjurkan oleh pelbagai pihak


 

Nilai Sivik

  • Bangga dengan keunikan warisan budaya Malaysia
  • Mengaprisiasi sumbangan pelbagai pihak dalam mengekalkan warisan budaya Malaysia.

Aktiviti

  1. Membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan.
  2. Menghasilkan wau mengikut kreativiti kumpulan masing-masing
  3. Membentangkan hasil kerja kumpulan.

Refleksi

Aktiviti yang dirancang tidak berjalan lancar kerana terdapat kumpulan yang tidak membawa peralatan. Jadi, kumpulan ini ditugaskan untuk melukis wau menggunakan kertas lukisan.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

10 Mei 2011

Hari

Selasa

Tingkatan

5S1

Masa

7.05 – 8.15 pagi

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema

  1. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk

Unit 6: Mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan di luar negara

  • Duta kecil
  • Media cetak
  • Media elektronik

Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

  • Menerangkan cara-cara mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan luar Negara
  • Menjelaskan peranan duta kecil dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia

Kemahiran Sivik

  • Melibatkan diri dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia melalui media cetak dan elektronik
  • Memberi sokongan terhadap usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia

Nilai Sivik

  • Menghargai segala usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia.

Aktiviti

Menyalin nota, rumusan dan membuat latihan

Refleksi

Aktiviti ini tidak dapat dijalankan kerana terdapat perhimpunan. Aktiviti ini akan dibawa ke kelas berikutnya.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

10 Mei 2011

Hari

Selasa

Tingkatan

5K5

Masa

8.15 – 9.25 pagi

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema

  1. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk

Unit 6: Mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan di luar negara

  • Duta kecil
  • Media cetak
  • Media elektronik

Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

  • Menerangkan cara-cara mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan luar Negara
  • Menjelaskan peranan duta kecil dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia

Kemahiran Sivik

  • Melibatkan diri dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia melalui media cetak dan elektronik
  • Memberi sokongan terhadap usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia

Nilai Sivik

  • Menghargai segala usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia.

Aktiviti

Menyalin nota, rumusan dan membuat latihan

Refleksi

Semua nota pelajar telah disemak. Mereka membuat pembetulan bagi jawapan yang salah.


 


 

LESSON PLAN

Day

Tuesday

Date

10 May 2011

Subject

ICT

Time

10.55 – 12.05 pm

Form

5S3

Learning Area

5.1 Basic Programming Concepts

Learning Objectives

5.1.5 Basic Elements in Programming

5.1.5.3 Differentiate between mathematical and logical (Boolean) operators.

5.1.5.4 Differentiate between sequence control structure and selection control structure.

Activities

  1. Revise previous lesson.
  2. The teacher explains briefly about the concept of mathematical and logical (Boolean) operators.
  3. The students need to state the examples of mathematical and logical (Boolean) operators.
  4. The teacher shows the pictures of sequence control structure and selection control structure.
  5. The students differentiate between these two pictures
  6. Do exercise
  7. Discussion
  8. Conclude the lesson

Reflection

The objectives were achieved. Most of the students can answer the question given. They also can differentiate between constants and variables; differentiate between sequence control structure and selection control structure.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

11 Mei 2011

Hari

Rabu

Tingkatan

5K6

Masa

7.05 – 8.15 pagi

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema

4. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia

Tajuk

Unit 6: Mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan di luar negara

  • Duta kecil
  • Media cetak
  • Media elektronik

Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

  • Menerangkan cara-cara mempromosikan warisan budaya Malaysia di dalam dan luar Negara
  • Menjelaskan peranan duta kecil dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia

Kemahiran Sivik

  • Melibatkan diri dalam mempromosikan warisan budaya Malaysia melalui media cetak dan elektronik
  • Memberi sokongan terhadap usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia

Nilai Sivik

  • Menghargai segala usaha mempromosikan warisan budaya Malaysia.

Aktiviti

Menyalin nota, rumusan dan membuat latihan

Refleksi

Semua nota pelajar telah disemak. Mereka membuat pembetulan bagi jawapan yang salah.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

11 Mei 2011

Hari

Rabu

Tingkatan

4K3

Masa

8.15 – 9.25 pagi

Subjek

Pend. Sivik dan Kewarganegaraan

Aktiviti

Pelajar mengulangkaji pelajaran


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

12 Mei 2011

Hari

Khamis

Tingkatan

5K4

Masa

7.05 – 8.15 pagi

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Aktiviti

Peperiksaan Pertengahan Tahun

(Bahasa Malaysia I)

Masa: 7.10 – 9.25 pagi


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

12 Mei 2011

Hari

Khamis

Tingkatan

5K8

Masa

10.55 – 11.30 tengah hari

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Aktiviti

Peperiksaan Pertengahan Tahun

(Bahasa Malaysia 2)

Masa:10.10 – 12.40 tengah hari


 


 

LESSON PLAN

Day

Friday

Date

13 May 2011

Subject

ICT

Time

8.15 – 9.25 am

Form

4S3

Activities

Mid Term Examination

(Geography 1)

Time: 7.10 – 8.25 am


 


 

LESSON PLAN

Day

Friday

Date

13 May 2011

Subject

ICT

Time

9.40 – 10.40 am

Form

5S3

Activities

Mid Term Examination

(Bahasa Inggeris 2)

Time: 9.25 – 11.40 am

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

kuehahmui said...

Cikgu telah berusaha menulis RPH dengan baik dan terperinci. Tahniah!