WEEK 17
(25– 29april 2011)
25 April 2011 – Cuti sempena Easter Monday
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 26 April 2011 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 5S1 |
Masa | 8.15 – 9.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema | 4. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk | Unit 5 : Sumbangan pelbagai pihak terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia
|
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Persembahan pelajar hasil perbincangan kumpulan masing-masing |
Refleksi | Hanya empat kumpulan pelajar yang sempat membuat persembahan. Persembahan mereka menarik dan menghiburkan. Antara tajuk yang dipilih meraka adalah nyanyian tradisional dan pakaian tradisional. Aktiviti ini akan dibawa ke kelas berikutnya memandangkan empat kumpulan lagi yang belum membuat persembahan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 26 April 2011 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 9.15 – 10.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 4: Sumbangan terhadap pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti kemasyarakatan
|
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Menyediakan kertas cadangan untuk menjalankan aktiviti kemasyarakatan seperti membantu mangsa bencana alam, gotong-royong dan menjaga keselamatan awam |
Refleksi | Pelajar dapat meghasilkan kertas cadangan dengan bantuan guru sepenuhnya. Mereka hanya memberi idea tentang aktiviti kemasyarakatan yang sesuai untuk membantu orang lain. |
LESSON PLAN
Day | Tuesday |
Date | 26 April 2011 |
Subject | ICT |
Time | 11.25 – 12.15 pm |
Form | 5S3 |
Learning Area | 5.1 Basic Programming Concepts |
Learning Objectives | 5.1.2 Levels and Generations of Programming Languages 5.1.2.1 Identify the generations of low-level programming languages with examples. 5.1.2.2 Identify the generations of high-level programming languages with examples. |
Activities |
|
Reflection | The objectives were achieved. The students can state the examples for each generation of programming languages. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 27 April 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 5K6 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema | 4. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk | Unit 5 : Sumbangan pelbagai pihak terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia
|
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Persembahan pelajar berdasarkan aktiviti kumpulan yang lepas |
Refleksi | Hanya 5 kumpulan sahaja yang sempat membuat persembahan. Persembahan kumpulan lain akan diadakan pada kelas berikutnya. Persembahan kumpulan agak memuaskan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 27 April 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 6: Prinsip – prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama
|
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Aktiviti yang dijalankan dapat menarik minat pelajar berkongsi pengalaman masing-masing. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 28 April 2011 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema | 4. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk | Unit 5 : Sumbangan pelbagai pihak terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia
|
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Persembahan pelajar berdasarkan aktiviti yang lepas. |
Refleksi | Terdapat 5 kumpulan yang dapat membuat persembahan. Persembahan mereka agak menarik dan memuaskan. Aktiviti ini akan dibawa ke minggu hadapan disebabkan terdapat 3 kumpulan yang belum sempat membuat pembentangan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 28 April 2011 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5K8 |
Masa | 11.30 – 12.40 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema | 4. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk | Unit 5: Sumbangan terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia
|
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Menyalin nota, rumusan dan membuat latihan |
Refleksi | Semua nota pelajar telah disemak. Terdapat beberapa orang pelajar lelaki tidak menyiapkan nota atas alasan tidak bawa buku teks. Pelajar berkenaan telah diberi amaran untuk menyiapakan tugasan mereka dengan segera. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 29 April 2011 |
Subject | ICT |
Time | 8.15 – 9.25 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 5.1 Basic Programming Concepts |
Learning Objectives | 5.1.4 Translator 5.1.4.1 Describe the translation method of programming using assembler, interpreter and compiler. |
Activities |
|
Reflection | The objectives were achieved. The students can differentiate between assembler, interpreter and compiler. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 29 April 2011 |
Subject | ICT |
Time | 9.40 – 10.40 am |
Form | 5S3 |
Learning Area | 5.1 Basic Programming Concepts |
Learning Objectives | 5.1.3 Programming Language Approaches 5.1.3.1 Define structured approach in programming 5.1.3.2 Define object – oriented approach in programming. 5.1.3.3 Differentiate between structured approach and object – oriented approach in programming |
Activities |
|
Reflection | The students too hard to understand about the concept of programming language approaches. After further explanation from the teacher, they become more understand. They can differentiate between structured approach and object – oriented approach. |
0 comments:
Post a Comment