WEEK 17 (25– 29april 2011) 25 April 2011 – Cuti sempena Easter Monday RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 26 April 2011 Hari Selasa Tingkatan 5S1 Masa 8.15 – 9.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema 4. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia Tajuk Unit 5 : Sumbangan pelbagai pihak terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Persembahan pelajar hasil perbincangan kumpulan masing-masing Refleksi Hanya empat kumpulan pelajar yang sempat membuat persembahan. Persembahan mereka menarik dan menghiburkan. Antara tajuk yang dipilih meraka adalah nyanyian tradisional dan pakaian tradisional. Aktiviti ini akan dibawa ke kelas berikutnya memandangkan empat kumpulan lagi yang belum membuat persembahan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 26 April 2011 Hari Selasa Tingkatan 5K5 Masa 9.15 – 10.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 4: Sumbangan terhadap pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti kemasyarakatan Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Menyediakan kertas cadangan untuk menjalankan aktiviti kemasyarakatan seperti membantu mangsa bencana alam, gotong-royong dan menjaga keselamatan awam Refleksi Pelajar dapat meghasilkan kertas cadangan dengan bantuan guru sepenuhnya. Mereka hanya memberi idea tentang aktiviti kemasyarakatan yang sesuai untuk membantu orang lain. LESSON PLAN Day Tuesday Date 26 April 2011 Subject ICT Time 11.25 – 12.15 pm Form 5S3 Learning Area 5.1 Basic Programming Concepts Learning Objectives 5.1.2 Levels and Generations of Programming Languages 5.1.2.1 Identify the generations of low-level programming languages with examples. 5.1.2.2 Identify the generations of high-level programming languages with examples. Activities Reflection The objectives were achieved. The students can state the examples for each generation of programming languages. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 27 April 2011 Hari Rabu Tingkatan 5K6 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema 4. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia Tajuk Unit 5 : Sumbangan pelbagai pihak terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Persembahan pelajar berdasarkan aktiviti kumpulan yang lepas Refleksi Hanya 5 kumpulan sahaja yang sempat membuat persembahan. Persembahan kumpulan lain akan diadakan pada kelas berikutnya. Persembahan kumpulan agak memuaskan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 27 April 2011 Hari Rabu Tingkatan 4K3 Masa 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 6: Prinsip – prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama Hasil Pembelajaran Pengetahuan sivik Kemahiran sivik Aktiviti Refleksi Aktiviti yang dijalankan dapat menarik minat pelajar berkongsi pengalaman masing-masing. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 28 April 2011 Hari Khamis Tingkatan 5K4 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema 4. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia Tajuk Unit 5 : Sumbangan pelbagai pihak terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Persembahan pelajar berdasarkan aktiviti yang lepas. Refleksi Terdapat 5 kumpulan yang dapat membuat persembahan. Persembahan mereka agak menarik dan memuaskan. Aktiviti ini akan dibawa ke minggu hadapan disebabkan terdapat 3 kumpulan yang belum sempat membuat pembentangan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 28 April 2011 Hari Khamis Tingkatan 5K8 Masa 11.30 – 12.40 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema 4. Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia Tajuk Unit 5: Sumbangan terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Menyalin nota, rumusan dan membuat latihan Refleksi Semua nota pelajar telah disemak. Terdapat beberapa orang pelajar lelaki tidak menyiapkan nota atas alasan tidak bawa buku teks. Pelajar berkenaan telah diberi amaran untuk menyiapakan tugasan mereka dengan segera. LESSON PLAN Day Friday Date 29 April 2011 Subject ICT Time 8.15 – 9.25 am Form 4S3 Learning Area 5.1 Basic Programming Concepts Learning Objectives 5.1.4 Translator 5.1.4.1 Describe the translation method of programming using assembler, interpreter and compiler. Activities Reflection The objectives were achieved. The students can differentiate between assembler, interpreter and compiler. LESSON PLAN Day Friday Date 29 April 2011 Subject ICT Time 9.40 – 10.40 am Form 5S3 Learning Area 5.1 Basic Programming Concepts Learning Objectives 5.1.3 Programming Language Approaches 5.1.3.1 Define structured approach in programming 5.1.3.2 Define object – oriented approach in programming. 5.1.3.3 Differentiate between structured approach and object – oriented approach in programming Activities Reflection The students too hard to understand about the concept of programming language approaches. After further explanation from the teacher, they become more understand. They can differentiate between structured approach and object – oriented approach.
Nilai sivik
Posted by
norazwanie
|
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment