WEEK 4 (24 – 28 JanUARY 2011) LESSON PLAN Day Monday Date 24 January 2011 Subject ICT Time 7.05 – 8.15 am Form 4S3 Learning Area 1.2 Computer Ethics and Legal Issues Learning Objectives 1.2.3 Controversial Contents and Control 1.2.3.1 List effects of controversial contents on society: 1.2.3.2 Describe the process of filtering to control access to controversial contents. Activities Reflection The objectives had been achieved. The students can give the idea based on the statement and explain the concept of filtering. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 24 Januari 2011 Hari Isnin Tingkatan 5MPV Masa 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Ujian Topikal 1 Refleksi Perjalanan sepanjang ujian adalah lancar. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 25 Januari 2011 Hari Selasa Tingkatan 5S1 Masa 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Ujian Topikal 1 Refleksi Perjalanan sepanjang ujian adalah lancar. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 25 Januari 2011 Hari Selasa Tingkatan 5K5 Masa 9.45 – 10.55 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Mengadakan aktiviti perbincangan kumpulan tentang masalah remaja berkaitan dengan isu-isu kemanusiaan. Refleksi Pelajar tidak mempunyai idea yang banyak. Oleh itu, guru banyak membantu dengan memberikan klu jawapan supaya mereka boleh berfikir. LESSON PLAN Day Tuesday Date 25 January 2011 Subject ICT Time 10.55 – 11.30 am Form 5S3 Learning Area 4.2 Hardware and Software Learning Objective 4.2.1 Hardware 4.2.1.1 Identify hardware that can be used to produce multimedia products: Activities Reflection Overall, all of the students can answer 7 out of 10 questions correctly. They became more understand after discussion. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 26 Januari 2011 Hari Rabu Tingkatan 5K6 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Ujian Topikal 1 Refleksi Perjalanan sepanjang ujian adalah lancar RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 26 Januari 2011 Hari Rabu Tingkatan 4K3 Masa 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 1: Keperluan Bekeluarga Hasil Pembelajaran Kemahiran sivik Nilai sivik Aktiviti Refleksi Pelajar kelihatan agak tertarik untuk membincangkan isu-isu yang berkait rapat dengan kehidupan seharian mereka. Mereka menyiapkan latihan dalam masa yang ditetapkan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 26 Januari 2011 Hari Rabu Tingkatan 5K2 Masa 11.30 – 12.40 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Ujian Topikal 1 Refleksi Perjalanan sepanjang ujian adalah lancar RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 27 Januari 2011 Hari Khamis Tingkatan 5K4 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Ujian Topikal 1 Refleksi Perjalanan sepanjang ujian adalah lancar RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 27 Januari 2011 Hari Khamis Tingkatan 5K8 Masa 11.30 – 12.40 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Mengadakan aktiviti perbincangan kumpulan tentang masalah remaja berkaitan dengan isu-isu kemanusiaan. Refleksi Pelajar memerlukan bimbingan guru sepenuhnya. Mereka malas berfikir tetapi idea yang dikemukakan agak bernas. Proses P&P berjalan lancar walaupun terdapat pelajar yang suka bermain. LESSON PLAN Day Friday Date 28 January 2011 Subject ICT Time 8.15 – 9.25 am Form 4S3 Learning Area 1.2 Computer Ethics and Legal Issues Learning Objectives 1.2.4 Computer Crimes 1.2.4.1 Explain the need for Cyber Law 1.2.4.2 Explain briefly the computer crimes below Activities Reflection The activities ran smoothly with student's involvement. The presentation took time but all the groups presentation finish on time. LESSON PLAN Day Friday Date 28 January 2011 Subject ICT Time 9.40 – 10.40 am Form 5S3 Learning Area 4.2 Hardware and Software Learning Objectives 4.2.1 Editing Software 4.2.1.1 Identify editing software that can be used to produce multimedia elements: Activities Reflection The lesson looks more attractive with the student's involvement. Most of them try to give the correct answer.
Pengetahuan sivik
Posted by
norazwanie
|
Text editor
Graphics and image editor
Audio editor
Video and animation editor
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comments:
RPH YANG BAIK DAN TERATUR.TERIMA KASIH. TERUSKAN USAHA.
Post a Comment