WEEK 4
(24 – 28 JanUARY 2011)
LESSON PLAN
Day | Monday |
Date | 24 January 2011 |
Subject | ICT |
Time | 7.05 – 8.15 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 1.2 Computer Ethics and Legal Issues |
Learning Objectives | 1.2.3 Controversial Contents and Control 1.2.3.1 List effects of controversial contents on society:
1.2.3.2 Describe the process of filtering to control access to controversial contents. |
Activities |
|
Reflection | The objectives had been achieved. The students can give the idea based on the statement and explain the concept of filtering. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 24 Januari 2011 |
Hari | Isnin |
Tingkatan | 5MPV |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Ujian Topikal 1 |
Refleksi | Perjalanan sepanjang ujian adalah lancar. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 25 Januari 2011 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 5S1 |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Ujian Topikal 1 |
Refleksi | Perjalanan sepanjang ujian adalah lancar. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 25 Januari 2011 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 9.45 – 10.55 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Mengadakan aktiviti perbincangan kumpulan tentang masalah remaja berkaitan dengan isu-isu kemanusiaan. |
Refleksi | Pelajar tidak mempunyai idea yang banyak. Oleh itu, guru banyak membantu dengan memberikan klu jawapan supaya mereka boleh berfikir. |
LESSON PLAN
Day | Tuesday |
Date | 25 January 2011 |
Subject | ICT |
Time | 10.55 – 11.30 am |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.2 Hardware and Software |
Learning Objective | 4.2.1 Hardware 4.2.1.1 Identify hardware that can be used to produce multimedia products:
|
Activities |
|
Reflection | Overall, all of the students can answer 7 out of 10 questions correctly. They became more understand after discussion. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 26 Januari 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 5K6 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Ujian Topikal 1 |
Refleksi | Perjalanan sepanjang ujian adalah lancar |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 26 Januari 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 1: Keperluan Bekeluarga |
Hasil Pembelajaran |
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar kelihatan agak tertarik untuk membincangkan isu-isu yang berkait rapat dengan kehidupan seharian mereka. Mereka menyiapkan latihan dalam masa yang ditetapkan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 26 Januari 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 11.30 – 12.40 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Ujian Topikal 1 |
Refleksi | Perjalanan sepanjang ujian adalah lancar |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 27 Januari 2011 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Ujian Topikal 1 |
Refleksi | Perjalanan sepanjang ujian adalah lancar |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 27 Januari 2011 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5K8 |
Masa | 11.30 – 12.40 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Mengadakan aktiviti perbincangan kumpulan tentang masalah remaja berkaitan dengan isu-isu kemanusiaan. |
Refleksi | Pelajar memerlukan bimbingan guru sepenuhnya. Mereka malas berfikir tetapi idea yang dikemukakan agak bernas. Proses P&P berjalan lancar walaupun terdapat pelajar yang suka bermain. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 28 January 2011 |
Subject | ICT |
Time | 8.15 – 9.25 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 1.2 Computer Ethics and Legal Issues |
Learning Objectives | 1.2.4 Computer Crimes 1.2.4.1 Explain the need for Cyber Law 1.2.4.2 Explain briefly the computer crimes below
|
Activities |
|
Reflection | The activities ran smoothly with student's involvement. The presentation took time but all the groups presentation finish on time. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 28 January 2011 |
Subject | ICT |
Time | 9.40 – 10.40 am |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.2 Hardware and Software |
Learning Objectives | 4.2.1 Editing Software 4.2.1.1 Identify editing software that can be used to produce multimedia elements:
|
Activities |
|
Reflection | The lesson looks more attractive with the student's involvement. Most of them try to give the correct answer. |
1 comments:
RPH YANG BAIK DAN TERATUR.TERIMA KASIH. TERUSKAN USAHA.
Post a Comment