WEEK 3 (17 – 22 JanUARY 2011) LESSON PLAN Day Monday Date 17 January 2011 Subject ICT Time 7.05 – 8.15 am Form 4S3 Learning Area 1.1 Introduction to Information and Technology Communication Learning Objective 1.1.2 ICT in everyday life: Education, Banking, Industry and Commerce computerized system 1.1.2.3 State the impact of ICT on society Activities Reflection The objective had been achieved. The students can differentiate between computerized and non-computerized system. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 17 Januari 2011 Hari Isnin Tingkatan 5MPV Masa 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Mengadakan aktiviti perbincangan kumpulan tentang masalah remaja berkaitan dengan isu-isu kemanusiaan. Refleksi Terdapat 4 orang pelajar yang bermain semasa sesi p&p dan aktiviti berkumpulan. Mereka tidak membuat apa yang disuruh. Walaubagaimanapun, aktiviti kumpulan lain berjaya dilaksanakan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 18 Januari 2011 Hari Selasa Tingkatan 5S1 Masa 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Mengadakan aktiviti perbincangan kumpulan tentang masalah remaja berkaitan dengan isu-isu kemanusiaan. Refleksi Objektif tercapai. Pelajar memberi kerjasama dalam mengendalikan aktiviti berkumpulan. Mereka dapat mengeluarkan idea-idea yang bernas. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 18 Januari 2011 Hari Selasa Tingkatan 5K5 Masa 9.45 – 10.55 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Mengadakan aktiviti perbincangan kumpulan tentang masalah remaja berkaitan dengan isu-isu kemanusiaan. Refleksi Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana pelajar terlibat dengan perhimpunan. Rancangan pengajaran akan dibawa pada sesi berikutnya. LESSON PLAN Day Tuesday Date 18 January 2011 Subject ICT Time 10.55 – 11.30 am Form 5S3 Learning Area 4.1 Multimedia Concepts Learning Objective 4.1.4 Medium of delivery Activities Reflection The objective had been achieved. The students can differentiate between web-based and CD-based. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 19 Januari 2011 Hari Rabu Tingkatan 5K6 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Mengadakan aktiviti perbincangan kumpulan tentang masalah remaja berkaitan dengan isu-isu kemanusiaan. Refleksi Pelajar tidak mempunyai idea yang banyak. Oleh itu, guru banyak membantu dengan memberikan klu jawapan supaya mereka boleh berfikir. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 19 Januari 2011 Hari Rabu Tingkatan 4K3 Masa 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang Hasil Pembelajaran Pengetahuan sivik Kemahiran sivik Nilai sivik Aktiviti Refleksi Pelajar kelihatan agak tertarik untuk membincangkan isu-isu yang berkait rapat dengan kehidupan seharian mereka. Mereka menyiapkan latihan dalam masa yang ditetapkan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 19 Januari 2011 Hari Rabu Tingkatan 5K2 Masa 11.30 – 12.40 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Mengadakan aktiviti perbincangan kumpulan tentang masalah remaja berkaitan dengan isu-isu kemanusiaan. Refleksi Pada mulanya, pelajar yang duduk di bahagian belakang tidak mahu member kerjasama dalam kumpulan. Mereka telah dipisahkan dan berpindah ke kumpulan lain. Walaubagaimanapun, proses P&P berjalan lancer apabila pelajar aktif untuk memberikan dapatan kumpulan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 20 Januari 2011 Hari Khamis Tingkatan 5K4 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Mengadakan aktiviti perbincangan kumpulan tentang masalah remaja berkaitan dengan isu-isu kemanusiaan. Refleksi Pelajar dapat member kerjasama dalam kumpulan untuk membincangkan hal-hal berkaitan. Mereka dapat menyiapkan tugasan yang diberi dalam masa yang ditetapkan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 20 Januari 2011 Hari Khamis Tingkatan 5K8 Masa 11.30 – 12.40 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Pelajar memerlukan bimbingan sepenuhnya daripada guru. Guru menunjukkan setiap langkah untuk menghasilkan peta minda. Banyak idea yang bernas dikemukakan. LESSON PLAN Day Friday Date 21 January 2011 Subject ICT Time 8.15 – 9.25 am Form 4S3 Learning Area 1.2 Computer Ethics and Legal Issues Learning Objectives 1.2.1 Definition 1.2.1.1 Define Computer Ethics, Code of Ethics, Intellectual Property, Privacy, Computer Crime and Cyber Law. 1.2.1.2 Differentiate between ethics and law. 1.2.1.3 State the need for intellectual property laws Activities Reflection About 3 students didn't pay attention. After discussion session, 3 of them started to pay attention. The students can differentiate between ethics and law and took part in discussion. LESSON PLAN Day Friday Date 21 January 2011 Subject ICT Time 9.40 – 10.40 am Form 5S3 Learning Area 4.1 Multimedia Concepts Learning Objectives 4.1.5 Multimedia Elements 4.1.5.1 Identify the multimedia elements: Activities Reflection The lesson looks more attractive with the student's involvement. All students took part in discussion. LESSON PLAN Day Saturday Date 22 January 2011 Subject ICT Time 7.05 – 8.05 am Form 4S3 Learning Area 1.2 Computer Ethics and Legal Issues Learning Objectives 1.2.2 Privacy 1.2.2.1 List ways to protect privacy. 1.2.2.2 State authentication and verification methods/ technologies. Activities Reflection The students look interesting to learn this subtopic. They gave full attention. They can answer the short questions correctly. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 22 Januari 2011 Hari Isnin Tingkatan 5MPV Masa 8.05 – 9.05 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Pelajar dapat member kerjasama untuk aktiviti berkumpulan. Mereka dapat menghuraikan cirri-ciri keluarga bahagia dan menghasilkan peta minda.
1.1.2.2 State the differences between computerized and non –
4.1.4.1 Compare and contrast the mediums of delivery for
multimedia applications:
Posted by
norazwanie
|
web -based
Mengadakan sumbang saran langkah-langkah untuk memupuk pembelajaran sepanjang hayat
text
audio
video
graphics
animation
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment