WEEK 2
(10 – 14 JanUARY 2011)
LESSON PLAN
Day | Monday |
Date | 10 January 2011 |
Subject | ICT |
Time | 7.05 – 8.15 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 1.1 Introduction to Information and Technology Communication |
Learning Objectives | 1.1.1 Overview of Information and Technology Communication |
Activities | 1) Explain briefly about ICT |
Reflection | Only one of the objectives has been achieved. The second objective will be taught on the next class due to the lack of time. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 10 Januari 2011 |
Hari | Isnin |
Tingkatan | 5MPV |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama sepenuhnya. Mereka menghabiskan latihan yang disediakan dalam masa yang ditetapkan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 11 Januari 2011 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 5S1 |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar tidak mengambil masa yang lama untuk menyelesaikan tugasan. Mereka dapat menjawab semua soalan dengan tepat. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 11 Januari 2011 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 9.45 – 10.55 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar mengambil masa yang lama untuk menyiapkan tugasan. Suasana kelas tampak kelam kelibut ketika pelajar cuba mencari jawapan dan berbincang. Akhirnya, mereka dapat menjawab semua soalan dengan betul tanpa bantuan guru. |
LESSON PLAN
Day | Tuesday |
Date | 11January 2011 |
Subject | ICT |
Time | 10.55 – 11.30 am |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.1 Multimedia Concepts |
Learning Objectives | 4.1.1 Definition of multimedia 4.1.1.1 Define multimedia |
Activities |
|
Reflection | All the objectives were achieved. The students gave full commitment. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 12 Januari 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 5K6 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar tidak dapat menyiapkan tugasan yang diberi. Tugasan tersebut akan dibincangkan pada kelas yang akan datang. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 12 Januari 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 1 : Wawasan Diri |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghasilkan langkah-langkah mencipta wawasan diri selepas perbincangan lanjut. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 12 Januari 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 11.30 – 12.40 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar dapat meyelesaikan tugasan dengan baik dalam masa yang ditetapkan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 13 Januari 2011 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar memberi perhatian dan menyelesaikan tugasan yang diberi dalam tempoh yang ditetapkan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 13 Januari 2011 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5K8 |
Masa | 11.30 – 12.40 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana pelajar terlibat dengan pendaftaran rumah sukan. Rancangan ini akan dibawa ke minggu hadapan. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 14 January 2011 |
Subject | ICT |
Time | 8.15 – 9.25 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 1.1 Introduction to Information and Technology Communication |
Learning Objectives | 1.1.1 Overview of Information and Technology Communication 1.1.2 ICT in everyday life: education, banking, industry and commerce 1.1.2.1 List the usage of ICT in everyday life |
Activities |
|
Reflection | The lesson looks attractive because many students want to take part answering the question and give example. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 14 January 2011 |
Subject | ICT |
Time | 9.40 – 10.40 am |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.1 Multimedia Concepts |
Learning Objectives | 4.1.3 Interactivity of multimedia 4.1.3.1 Differentiate between the characteristics of linear and non - linear multimedia |
Activities |
|
Reflection | All the objective were achieved. The students can differentiate between linear and non-linear verbally. |
0 comments:
Post a Comment