Powered by Blogger.
RSS


WEEK 5
(28 JanUARY – 2 february 2013)

LESSON PLAN
Day
Monday
Date
28 January 2013
Subject
ICT
Time
10.55 – 12.05 pm
Form
4S3
Learning Area
1.2  Computer Ethics and Legal Issues
Learning Objectives
1.2.2  Privacy
          1.2.2.1 List ways to protect privacy.
          1.2.2.2 State authentication and verification methods/ technologies.
Activities
1)  Revise the definition of privacy.
2)  Ask students to give their opinion about ways to protect privacy
3)  The teacher shows authentication and verification method using CD-Courseware.
4)  The students answer short question provided in a CD.
5)  Conclude the lesson.
Reflection
The students look interesting to learn this subtopic. They gave full attention. They can answer the short questions correctly.


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Selasa
Tarikh
29 Januari 2013
Subjek
Matematik
Masa
9.45 – 10.55 pg
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 2: Graf Fungsi II
Objektif Pembelajaran
2.1 Memahami dan menggunakan konsep graf fungsi
Hasil Pembelajaran
(iv) Melukis graf kubik
Aktiviti
1.   Guru menunjukkan bentuk graf kubik dan bentuk am persamaan kepada pelajar.
2.   Pelajar melukis graf kubik bersama-sama guru berdasarkan soalan yang disediakan.
3.   Pelajar membuat latihan yang disediakan.
4.   Perbincangan.
Refleksi
Pelajar masih lemah mencari nilai y berdasarkan nilai x yang diberikan. Terdapat seorang pelajar yang dapat melukis graf kubik dengan jayanya. Kelemahan pelajar untuk melukis graf adalah dalam menentukan skala graf.


LESSON PLAN
Day
Tuesday
Date
29 January 2013
Subject
ICT
Time
10.55 – 12.05 pm
Form
5S3
Learning Area
4.1 Multimedia Concepts
Learning Objectives
4.1.5  Multimedia Elements
          4.1.5.1  Identify the multimedia elements:
·      text
·      audio 
·      video
·      graphics
·      animation
Activities
1)     Revise previous lesson
2)     The teacher asks students to form a group of 3 or 4 members.
3)     The teacher will give them a topic  about multimedia elements
4)     The students find the information using the internet in 20 minutes.
5)     The students present the result.
6)     Conclude the lesson.
Reflection
The lesson looks more attractive with the student’s involvement.  All students took part in discussion.


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Rabu
Tarikh
30 Januari 2013
Subjek
Matematik
Masa
9.05 – 9.55 pg
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 2: Graf Fungsi II
Objektif Pembelajaran
2.1 Memahami dan menggunakan konsep graf fungsi
Hasil Pembelajaran
(iv) Melukis graf salingan
Aktiviti
1.   Guru menunjukkan bentuk graf salingan dan bentuk am persamaan kepada pelajar.
2.   Pelajar melukis graf salingan bersama-sama guru berdasarkan soalan yang disediakan.
3.   Pelajar membuat latihan yang disediakan.
4.   Perbincangan.
Refleksi
Hanya seorang pelajar yang dapat melukis graf salingan dengan jayanya. Pelajar yang lain lemah dalam menentukan skala graf.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Rabu
Tarikh
30 Januari 2013
Subjek
Matematik
Masa
10.10 – 11.10 pg
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 2: Graf Fungsi II
Objektif Pembelajaran
2.1 Memahami dan menggunakan konsep graf fungsi
Hasil Pembelajaran
(iv) Melakar dan melukis graf
Aktiviti
1.      Pelajar menjawab soalan latihan graf yang disediakan.
2.      Perbincangan
Refleksi
Daripada perbincangan, guru dapat mengenalpasti bahawa pelajar tidak memahami kehendak soalan. Mereka menentukan skala graf berdasarkan latihan yang dijawab sebelum ini. Guru menasihatkan pelajar supaya menggariskan perkataan yang penting dalam soalan suapaya mudah untuk menentukan skala.


LESSON PLAN
Day
Thursday
Date
31 January 2013
Subject
ICT
Time
10.55 – 12.05 pm
Form
4S3
Learning Area
1.2  Computer Ethics and Legal Issues
Learning Objectives
1.2.3 Controversial Contents and Control
         1.2.3.1 List effects of controversial contents on society:
·            Pornography
·            Slander
         1.2.3.2 Describe the process of filtering to control access to
                     Controversial contents.
Activities
1.   Revise previous lesson
2.   The teacher shows a few statements and asks the students to figure out the effects of the statement.
3.   The teacher explains about the controversial contents and the process of filtering.
4.   The teacher asks the students to explain about the process of filtering randomly.
5.   Conclude the lesson.
Reflection
The objectives had been achieved. The students can give the idea based on the statement and explain the concept of filtering.

LESSON PLAN
Day
Friday
Date
1 February 2013
Subject
ICT
Time
9.40 – 10.40 am
Form
5S3
Learning Area
4.2 Hardware and Software
Learning Objective
 4.2.1 Hardware
          4.2.1.1 Identify hardware that can be used to produce multimedia    products:
·      Scanner
·      Video camera
·      Camera
·      Audio devices
·      Video capture devices
Activities
1)   Revise previous lesson
2)   The teacher asks students to figure out the hardware surrounding them
3)   The teacher relates with the topic.
4)   The students try to identify the hardware and its function based on the figure.
5)   The students answer 10 objective questions individually
6)   Discuss the answer.
7)   Conclude the lesson.
Reflection
Overall, all of the students can answer 7 out of 10 questions correctly. They became more understand after discussion.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Jumaat
Tarikh
1 Februari 2013
Subjek
Matematik
Masa
10.40 – 11.40 pg
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 2: Graf Fungsi II
Objektif Pembelajaran
2.3 Memahami dan menggunakan konsep rantau yang mewakili ketaksamaan dalam dua pembolehubah
Hasil Pembelajaran
(i)     Menentukan sama ada suatu titik yang diberi memuaskan:
       y = ax + b, atau
       y > ax + b, atau
       y < ax + b.
Aktiviti
1.      Guru menerangkan dan memperkenal simbol ketaksamaan kepada pelajar.
2.      Guru menyediakan satu contoh soalan.
3.      Pelajar menyelesaikan contoh tersebut bersama-sama guru
4.      Guru menyediakan latihan.
5.      Perbincangan
Refleksi
Pelajar keliru dengan simbol ketaksamaan. Guru menerangkan berkali-kali bersama contoh. Terdapat beberapa pelajar yang memahami pada akhirnya. Guru menyediakan kerja rumah sebagai latihan pengukuhan.

LESSON PLAN
Day
Saturday
Date
2 February 2013
Subject
ICT
Time
10.10 – 11.00 pm
Form
4S3
Learning Area
1.2  Computer Ethics and Legal Issues
Learning Objectives
1.2.4  Computer Crimes
          1.2.4.1 Explain the need for Cyber Law
          1.2.4.2 Explain briefly the computer crimes below
·      Fraud
·      Copyright Infringement
·      Theft
·      Attacks
Activities
1)     Revise previous lesson.
2)     The teacher shows a short video about computer crime
3)     The teacher relates the video with the need for Cyber Law.
4)     The teacher explain briefly about the computer crimes
5)     The students provide examples for each types of computer crime.
6)     Conclude the lesson.
Reflection
The lesson was finished on time. At first, the students quite hard to state an example. After explanation with a few examples, they become more understand.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: