Powered by Blogger.
RSS


WEEK 36
(3 ~ 7 SEPTEMBER 2012)

LESSON PLAN
Day
Monday
Date
3 September 2012
Subject
ICT
Time
10.55 – 12.05 pm
Form
4S3
Learning Area
4.1 Multimedia Concepts
Learning Objectives
4.1.3  Interactivity of multimedia
          4.1.3.1  Differentiate between the characteristics of linear  and non -  linear multimedia
Activities
1)      The teacher explains briefly  about linear and non -linear multimedia
2)      Ask students to differentiate the characteristics between linear and non -linear multimedia.
3)      Do exercise by using CD courseware.
4)      Discussion
5)      Conclude the lesson.
Reflection
All the objectives were achieved. The students can differentiate between linear and non-linear verbally.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Selasa
Tarikh
4 September 2012
Subjek
Matematik
Masa
9.45 – 10.20 pagi
Tingkatan
4K10
Bidang Pembelajaran
Bab 8: Bulatan III
Objektif Pembelajaran
8.2 Memahami dan menggunakan sifat-sifat sudut di antara tangen dengan perentas untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran
i.         Membuat pengiraan yang melibatkan sudut dalam tembereng selang seli.
ii.       Menyelesaikan masalah yang melibatkan tangen kepada suatu bulatan dan sudut dalam tembereng selang seli.
Aktiviti
1.       Mengulangkaji pelajaran lepas.
2.       Pelajar mennyelesaikan masalah bersama-sama dengan guru.
3.       Pelajar menjawab soalan lain bersama rakan.
4.       Sesi perbincangan diselitkan antara soalan.
5.       Kesimpulan
Refleksi
Pelajar perlu diberi lebih latihan. Mereka terlalu bergantung kepada guru bagi setiap soalan. Guru akan menyediakan lebih banyak soalan untuk masa berikutnya.

LESSON PLAN
Day
Tuesday
Date
4 September 2012
Subject
ICT
Time
10.55 – 12.05 pm
Form
5S3
Activity
Trial  Examination
Subject : English 2
Time : 10.25 – 12.40 pm

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Rabu
Tarikh
5 September 2012
Subjek
Matematik
Masa
9.45 – 10.55 pagi
Tingkatan
4K10
Bidang Pembelajaran
Bab 8: Bulatan III
Objektif Pembelajaran
8.2 Memahami dan menggunakan sifat-sifat sudut di antara tangen dengan perentas untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran
iii.      Membuat pengiraan yang melibatkan sudut dalam tembereng selang seli.
iv.     Menyelesaikan masalah yang melibatkan tangen kepada suatu bulatan dan sudut dalam tembereng selang seli.
Aktiviti
1.      Guru membantu pelajar mengulangkaji pelajaran lepas.
2.      Pelajar menjawab soalan latihan yang disediakan oleh guru.
3.      Perbincangan jawapan.
4.      Pelajar membuat pembetulan.
5.      Kesimpulan.
Refleksi
Pelajar boleh menjawab soalan dengan bimbingan guru. Guru menyediakan kerja rumah  untuk pelajr.

LESSON PLAN
Day
Wednesday
Date
5  September 2012
Subject
ICT
Time
11.30 – 12.40 pm
Form
4S3
Learning Area
4.1 Multimedia Concepts
Learning Objectives
4.1.4 Medium of delivery
          4.1.4.1 Compare and contrast  the mediums of delivery for
                      multimedia applications:
o   web –based
o   CD - based
Activities
1)   Revise previous lesson
2)   The teacher shows the content about multimedia application using a CD-courseware.
3)   The students will listen and understand.
4)   The students will compare between multimedia application
5)   The students will have short quizzes
6)   Conclude the lesson.
Reflection
The objective had been achieved. The students can differentiate between web-based and CD-based.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Khamis
Tarikh
6 September 2012
Subjek
Matematik
Masa
7.05 – 8.15 pagi
Tingkatan
4K10
Bidang Pembelajaran
Bab 8: Bulatan III
Objektif Pembelajaran
8.3 Memahami dan menggunakan sifat-sifat tangen sepunya untuk menyelesaikan masalah.
Hasil Pembelajaran
i. Menentukan bilangan tangen sepunya yang boleh dilukis kepada dua bulatan yang:
    a) bersilang pada dua titik,
    b) bersentuhan pada satu titik sahaja,
    c) tidak bersilang.
ii. Menentukan sifat-sifat yang berkaitan dengan tangen sepunya kepada dua bulatan yang:
    a) bersilang pada dua titik,
    b) bersentuhan pada satu titik sahaja,
    c) tidak bersilang.
Aktiviti
1.   Guru menunjukkan satu contoh bulatan.
2.    Pelajar meneka bilangan tangen sepunya berdasarkan contoh yang diberi.
3.    Guru menyediakan beberapa contoh lain.
4.    Pelajar menentukan bilangan tangen sepunya yang boleh dilukis.
5.    Berdasarkan contoh-contoh yang disediakan, pelajar menentukan sifat-sifat yang berkaitan dengan tangen sepunya.
6.    Kesimpulan.
Refleksi
Pelajar boleh menjawab soalan dengan bantuan guru. Terdapat seorang pelajar yang dapat meneka jawapan dengan tepat. Guru telah merumuskan keseluruhan pembelajaran.

LESSON PLAN
Day
Thursday
Date
6 September 2012
Subject
ICT
Time
8.15 – 9.25 am
Form
5S3
Activity
The students do revision


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Bujang Saili Sirat said...

RPH yang disediakan terkini.Tahniah.