WEEK 30 (25 – 29 july 2011) LESSON PLAN Day Monday Date 25 July 2011 Subject ICT Time 8.15 – 9.25 am Form 5S3 Learning Area ICT Assessments Learning Objective The students complete all the assessment Activity Reflection The objective was not achieved. The students did not have enough time to recheck all the assessment. So, the plan will be bring on the next class. LESSON PLAN Day Monday Date 25 July 2011 Subject ICT Time 9.45 – 10.55 am Form 4S3 Learning Area 3.1 Basic Concepts of Computer Networks and Communication Learning Objectives 3.1.3 Types of Networks 3.1.3.1 Define types of computer networks 3.1.3.2 Differentiate between the three types of computer networks Activities Reflection .The objectives were achieved. The students can differentiate between three types of computer networks. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 26 Julai 2011 Hari Selasa Tingkatan 5K6, 5K2 Masa 7.05 – 8.15 pagi, 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tajuk Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan BBM Contoh Folio PSK 2010, Buku teks Hasil Pembelajaran Pelajar dapat menyiapkan laporan khidmat masyarakat berdasarkan ceramah Remaja dan Dadah Aktiviti Guru membantu dan memantau pelajar setiap kumpulan pelajar yang telah dibentuk dalam menyiapkan kerja kursus. Refleksi Semua kumpulan telah menyiapkan laporan dengan baik. Guru hanya membantu pelajar menambahbaik laporan mereka. Setiap kumpulan telah menghantar folio masing-masing. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 26 Julai 2011 Hari Selasa Tingkatan 4K3 Masa 11.30 – 12.40 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tajuk Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan BBM Contoh Folio PSK Ting 4 2010 Hasil Pembelajaran Pelajar dapat menghasilkan kerja kursus mengikut kehendak soalan. Aktiviti Guru membantu pelajar yang bermasalah dalam menyiapkan kerja kursus. Refleksi Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar cuba menyiapkan kerja kursus secara berperingkat. LESSON PLAN Day Wednesday Date 27 July 2011 Subject ICT Time 8.15 – 9.15 am Form 4S3 Learning Area 3.1 Basic Concepts of Computer Networks and Communication Learning Objective 3.1.4 Network Architecture 3.1.4.1 Define two types of network architecture Activities Reflection The objective was achieved. The students can give the other example and differentiate between Client/Server and Peer-to-Peer. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 27 Julai 2011 Hari Rabu Tingkatan 5S1, 5K4 Masa 10.35 – 11.25 pagi, 11.25 – 12.15 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tajuk Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan BBM Contoh Folio PSK 2010, Buku teks Hasil Pembelajaran Pelajar dapat menyiapkan laporan khidmat masyarakat berdasarkan ceramah Remaja dan Dadah Aktiviti Guru membantu dan memantau pelajar setiap kumpulan pelajar yang telah dibentuk dalam menyiapkan kerja kursus. Refleksi Kumpulan pelajar Berjaya menyiapkan laporan pada hari ini. Mereka telah menghantar laporan dalam tempoh masa yang ditetapkan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 28 Julai 2011 Hari Khamis Tingkatan 5MPV, 5K5 , 5K8 Masa 7.05 – 8.15 pagi, 10.20 – 11.30 pagi, 11.30 – 12.40 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tajuk Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan BBM Contoh Folio PSK 2010, Buku teks Hasil Pembelajaran Pelajar dapat menyiapkan laporan khidmat masyarakat berdasarkan ceramah Remaja dan Dadah Aktiviti Guru membantu dan memantau pelajar setiap kumpulan pelajar yang telah dibentuk dalam menyiapkan kerja kursus. Refleksi Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan kursus Koperasi di Kuching. LESSON PLAN Day Friday Date 29 July 2011 Subject ICT Time 7.05 – 8.15 am Form 5S3 Learning Area ICT Assessments Learning Objective The students complete all the assessment Activity Reflection The objective was achieved. The students had checked all the assessment.
Posted by
norazwanie
|
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comments:
Miss, your blog is REALLY cute. Same with the contains. Keep it up young teacher. Make a slight improvement on your reflection, it should be measurable and state what you do next.
Post a Comment