MINGGU 1
(2 JanUARI 2015)
Persediaan ke sekolah
MINGGU 2
(5 - 9 JanUARI 2015)
Cuti bencana alam (banjir)
MINGGU 3
(12 – 16 JanUARI 2015)
Day
|
Monday
|
Date
|
12 January 2015
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
7.05 – 8.15 am
|
Form
|
5S3
|
Learning Area
|
ICT Form 5
|
Learning Objective
|
Understanding the concept of ICT in daily life
|
Activities
|
1) Introduce ICT subject
2) Overview the topic and assessment
|
Reflection
|
All information has been
delivered. The students gave full attention.
|
RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
Hari
|
Isnin
|
Tarikh
|
12 Januari 2015
|
Masa
|
9.45 – 10.20 pagi
|
Tingkatan
|
4K4
|
Mata Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Pengenalan matematik
|
Sub-tajuk
|
i) Matematik adalah mudah dan ringkas
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat :
i) Memahami kepentingan matematik di dalam kehidupan seharian |
Aktiviti
|
i)
Guru memperkenal diri
kepada pelajar.
ii)
Guru menganalisis pencapaian
pelajar dalam PT3 supaya pdp guru sesuai dengan latar belakang pelajar.
iii) Guru memberi motivasi kepada pelajar tentang kepentingan
matematik dalam kehidupan.
iv) Semua pelajar mendengar dan bersoal jawab dengan guru.
|
ABM
|
Papan hitam, buku nota
|
Nilai Murni
|
komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
Semua Objektif tidak
tercapai kerana pelajar menghadiri sesi orientasi Tingkatan 4
|
RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
Hari
|
Isnin
|
Tarikh
|
12 Januari 2015
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
10.55 – 12.05 tengah hari
|
Tingkatan
|
4S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Teknologi Maklumat
Tingkatan 4
|
Objektif Pembelajaran
|
Memahami keseluruhan
tajuk Tingkatan 4 sesuai dengan kehidupan seharian
|
Aktiviti
|
i)
Guru memperkenal diri.
ii)
Guru memperkenal mata
pelajaran Teknologi Maklumat Tingkatan 4.
iii)
Melihat topik-topik yang
akan dipelajari sepanjang tahun.
|
Refleksi
|
Pelajar Tingkatan 4 terlibat dengan orientasi. Aktiviti ini akan
dibawa pada masa berikutnya.
|
RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
13 Januari 2015
|
Masa
|
9.45 – 10.55 pagi
|
Tingkatan
|
4K4
|
Mata Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Pengenalan matematik
|
Sub-tajuk
|
i) Matematik adalah
mudah dan ringkas
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat :
i) Memahami kepentingan matematik di dalam kehidupan seharian |
Aktiviti
|
i)
Guru memperkenal diri
kepada pelajar.
ii)
Guru menganalisis
pencapaian pelajar dalam PT3 supaya pdp guru sesuai dengan latar belakang
pelajar.
iii)
Guru memberi motivasi
kepada pelajar tentang kepentingan matematik dalam kehidupan seharian.
Semua pelajar mendengar dan bersoal jawab dengan guru. |
ABM
|
Papan hitam, buku nota
|
Nilai Murni
|
komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
Semua Objektif tidak
tercapai kerana pelajar menghadiri sesi orientasi Tingkatan 4
|
RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
15 Januari 2015
|
Masa
|
9.45 – 10.55 pagi
|
Tingkatan
|
4K4
|
Mata Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Pengenalan matematik
|
Sub-tajuk
|
i) Matematik adalah
mudah dan ringkas
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini,
pelajar dapat :
i) Memahami kepentingan matematik di dalam kehidupan seharian |
Aktiviti
|
i)
Guru memperkenal diri
kepada pelajar.
ii)
Guru menganalisis
pencapaian pelajar dalam PT3 supaya pdp guru sesuai dengan latar belakang pelajar.
iii)
Guru memberi motivasi
kepada pelajar tentang kepentingan matematik dalam kehidupan seharian.
iv)
Semua pelajar mendengar
dan bersoal jawab dengan guru.
|
ABM
|
Papan hitam, buku nota
|
Nilai Murni
|
komunikasi antara pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
Guru dapat mengawal
pelajar dengan mudah kerana bilangan pelajar yang agak sedikit. Mereka berani
mengemukakan pendapat walaupun terdapat pelajar yang agak pemalu. Guru
mengharapkan supaya pelajar dapat mendengar nasihat guru dan berusaha
bersungguh-sungguh.
|
RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
15 Januari 2015
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
11.30 – 12.40 tengah hari
|
Tingkatan
|
4S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Teknologi Maklumat
Tingkatan 4
|
Objektif Pembelajaran
|
Memahami keseluruhan
tajuk Tingkatan 4 sesuai dengan kehidupan seharian
|
Aktiviti
|
i)
Guru memperkenal diri.
ii)
Guru memperkenal mata
pelajaran Teknologi Maklumat Tingkatan 4.
iii)
Melihat topik-topik yang
akan dipelajari sepanjang tahun.
|
Refleksi
|
Guru berjaya memperkenal subjek ini kepada pelajar. Bilangan pelajar
terlalu ramai tidak sesuai dengan kemudahan yang sedia ada yang agak terhad.
Guru meminta kerjasama daripada pelajar untuk memberikan komitmen penuh
sepanjang 2 tahun ini.
|
LESSON PLAN
Day
|
Friday
|
Date
|
16 January 2015
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
8.15 – 9.25 am
|
Form
|
5S3
|
Learning Area
|
4.1 Multimedia Concepts
|
Learning Objective
|
4.1.1 Definition of multimedia
4.1.1.1
Define multimedia
4.1.2 Multimedia in various fields. 4.1.2.1 Identify the use of multimedia in various fields. |
Activities
|
1) Explain briefly about multimedia
2) Ask students to give examples
3) Discuss together about multimedia in various fields
4) Conclude the lesson
|
Reflection
|
All the objectives were
achieved. The students gave a good respond
|
0 comments:
Post a Comment