WEEK
10
(4
– 8 MARCH 2013)
LESSON PLAN
Day
|
Monday
|
Date
|
4 March 2013
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 12.05 pm
|
Form
|
4S3
|
Activity
|
Mid Semester 1
Examination
Subject :
Additional Mathematics 2
Time : 10.10 –
12.40 pm
|
RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
5
Mac 2013
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.45
– 10.55 pg
|
Tingkatan
|
5K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Peperiksaan
Pertengahan Semester 1 Kertas 2
|
Objektif Pembelajaran
|
Perbincangan Soalan
peperiksaan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pelajar dapat
membincangkan soalan dan membuat pembetulan
|
Aktiviti
|
1. Perbincangan soalan
2. Pelajar membuat pembetulan
|
Refleksi
|
Objektif
tercapai. Semua soalan telah dibincangkan. Pelajar telah membuat pembetulan.
|
LESSON PLAN
Day
|
Tuesday
|
Date
|
5 March 2013
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 12.05 pm
|
Form
|
5S3
|
Learning Area
|
Mid Semester 1 Examination
|
Learning Objectives
|
The students will be able to discuss all questions in
Section A and do correction simultaneously
|
Activities
|
1.
The students will discuss the right answer together
with the teacher.
2.
The students do correction.
|
Reflection
|
The objectives were
achieved. All the questions in Section A had been discussed.
|
RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
Hari
|
Rabu
|
Tarikh
|
6 Mac 2013
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
8.15 – 9.25 pg
|
Tingkatan
|
5K10
|
Bidang
Pembelajaran
|
Bab 3: Penjelmaan III
|
Objektif
Pembelajaran
|
3.1 Memahami dan menggunakan konsep
gabungan dua penjelmaan.
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menentukan imej suatu objek di bawah gabungan
dua penjelmaan isometri.
|
Aktiviti
|
1.
Ulangkaji tiga jenis penjelmaan isometri
iaitu translasi, pantulan dan pantulan
2.
Guru menunjukkan satu contoh translasi dan
satu contoh pantulan.
3.
Pelajar membuat latihan yang disediakan
guru.
4.
Perbincangan dan pembetulan.
|
Refleksi
|
Pelajar tidak mengingati pelajaran yang lepas. Guru
perlu menerangkan satu per satu. Terdapat beberapa pelajar sahaja yang dapat
menjawab latihan dengan betul.
|
RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
Hari
|
Rabu
|
Tarikh
|
6 Mac 2013
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.45 – 10.55 pg
|
Tingkatan
|
5K10
|
Bidang
Pembelajaran
|
Bab 3: Penjelmaan III
|
Objektif
Pembelajaran
|
3.1 Memahami dan menggunakan konsep gabungan dua penjelmaan.
|
Hasil
Pembelajaran
|
ii. Menentukan
imej suatu objek di bawah gabungan:
a) dua pembesaran
|
Aktiviti
|
1.
Guru menunjukkan satu contoh untuk
menentukan imej suatu objek di bawah gabungan dua pembesaran.
2.
Pelajar menyelesaikan contoh yang sama
sendiri.
3.
Pelajar membuat latihan.
4.
Perbincangan dan kesimpulan.
|
Refleksi
|
Guru perlu memantau dan memberi tunjuk ajar yang lebih.
Pelajar amat lemah untuk menyelesaikan masalah sendiri.
|
LESSON PLAN
Day
|
Thursday
|
Date
|
7 March 2013
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
11.10 – 12.10 pm
|
Form
|
4S3
|
Learning Area
|
Mid Semester 1 Examination
|
Learning Objectives
|
The students will be able to discuss all questions in
Section A and do correction simultaneously
|
Activities
|
1.
The students will discuss the right answer together with the teacher.
2.
The students do correction.
|
Reflection
|
The objectives were
achieved. All the questions in Section A had been discussed.
|
LESSON PLAN
Day
|
Friday
|
Date
|
8 March
2013
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
9.40 –
10.40 am
|
Form
|
5S3
|
Learning Area
|
Mid Semester 1 Examination
|
Learning Objectives
|
The students will be able to discuss all questions in
Section B and C and do correction
simultaneously
|
Activities
|
1.
The students will discuss the right answer together with the teacher.
2.
The students do correction.
|
Reflection
|
The objectives were
achieved. All the questions in Section A had been discussed.
|
RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
Hari
|
Jumaat
|
Tarikh
|
8 Mac 2013
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
10.40 – 11.40 pg
|
Tingkatan
|
5K10
|
Bidang
Pembelajaran
|
Bab 3: Penjelmaan III
|
Objektif
Pembelajaran
|
3.1 Memahami dan menggunakan konsep gabungan dua penjelmaan.
|
Hasil
Pembelajaran
|
ii. Menentukan
imej suatu objek di bawah gabungan:
b) pembesaran dan penjelmaan isometri.
|
Aktiviti
|
1.
Mengulangkaji pelajaran lepas.
2.
Guru dan pelajar menjawab soalan contoh
tentang pembesaran dan penjelmaan bersama-sama.
3.
Pelajar menjawab soalan latihan yang
disediakan guru.
4.
Perbincangan dan pembetulan.
|
Refleksi
|
Guru menyediakan kerja rumah kepada pelajar. Pelajar
masih lemah menjawab soalan. Mereka tidak tahu membezakan jenis-jenis
penjelmaan.
|
0 comments:
Post a Comment