WEEK 7
(13 – 17 FEBRUARY 2012)
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 13 Februari 2012 |
Hari | Isnin |
Tingkatan | 4K6 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Sesi p&p berjalan lancar. Setiap kumpulan dapat menyiapkan skrip dalam tempoh yang ditetapkan. Aktiviti lakonan tidak dapat dijalankan kerana kesuntukan masa. Aktiviti ini akan dijalankan pada kelas berikutnya. |
LESSON PLAN
Day | Monday |
Date | 13 February 2012 |
Subject | ICT |
Time | 9.45 – 10.55 am |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.2 Hardware and Software |
Learning Objective | 4.2.3 Authoring Tools 4.2.3.1 Define the various concepts in authoring tools
4.2.4.1 Describe and give examples of web editors:
|
Activities |
|
Reflection | The teacher needs to explain a few times to make the students understand. With exercise, the students become more confident about the concept. In addition, the students also can differentiate between text-based and WYSIWYG well. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 13 Februari 2012 |
Hari | Isnin |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 10.55 – 12.05 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Perikemanusiaan kearah kesejahteraan Negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Proses P&P berjalan lancar. Hanya 2 kumpulan yang sempat membuat persembahan kerana kesuntukan masa. Aktiviti ini akan bersambung pada minggu hadapan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 14 Februari 2012 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 4S1 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Hanya 3 daripada 4 kumpulan sahaja yang sempat berlakon. Semua ahli kumpulan terlibat dalam sesi lakonan. Pelajar sangat berbakat dan sesuai dengan tajuk yang diberikan. Aktiviti lakonan akan diteruskan pada minggu hadapan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 14 Februari 2012 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 9.45 – 10.55 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Hanya separuh pelajar sahaja yang dapat menyelesaikan tugasan dengan baik. Mereka menyemak sendiri jawapan yang diberikan oleh guru. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 15 Februari 2012 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 4MPV |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Semua kumpulan berjaya menyelesaikan tugasan dengan baik. Masing-masing menunjukkan bakat lakonan. Mereka dapat menyiapkan latihan dalam masa yang ditetapkan. |
LESSON PLAN
Day | Wednesday |
Date | 15 February 2012 |
Subject | ICT |
Time | 8.15 – 9.25 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 1.3 Computer Security |
Learning Objectives | 1.3.3 Security Measures 1.3.3.1 Select an appropriate security measures to overcome the identified computer threats 1.3.3.2 Apply the correct security procedures
|
Activities |
|
Reflection | The lesson run smoothly. The students pay attention and draw a mind map based on their creativity. Only 5 students got full mark in answering objective question. |
LESSON PLAN
Day | Wednesday |
Date | 15 February 2012 |
Subject | ICT |
Time | 11.30 – 12.40 pm |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.3 Multimedia Development |
Learning Objectives | 4.3.1 User Interface Principles 4.3.1.1 State user interface principles 4.3.1.2 Apply suitable user interface principles in a project |
Activities |
|
Reflection | All the students took part creating an acronym for user interface principles. They seem too hard to differentiate within the principles. After done exercise and discussion, they can understand more about the principles. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 16 Februari 2012 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema | Tema 1 :Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar dapat melengkapkan nota dan latihan. Sesi perbincangan selesai. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 15 Februari 2012 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5S4 |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Persiapan membina keluarga ke arah pembentukan mapan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Pelajar menyambung aktiviti menjana kreativiti iaitu membuat kad ucapan untuk ibu bapa atau penjaga. |
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan kad untuk ibu bapa atau penjaga mereka. Mereka telah menampal kad tersebut dalam buku nota masing-masing. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 17 Februari 2012 |
Hari | Jumaat |
Tingkatan | 4K8 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Guru menukar aktiviti pelajar kerana pelajar tidak memberikan kerjasama. Pelajar kelas ini agak pasif. Pelajar hanya menyalin nota dan membuat latihan. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 16 February 2012 |
Subject | ICT |
Time | 9.40 – 10.40 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 1.4 Current and Future Developments |
Learning Objectives | 1.4.1 Impact of ICT on society 1.4.1.1 Locate information from various sources. Describe the impact of ICT on society. |
Activities |
|
Reflection | The objectives were achieved. The students can present the information clearly. |
1 comments:
Cikgu Norazwanie guru ICT bistari
RPH yang lengkap dan terkini
syukur dan terima kasih diberi
semoga terus dikekal begini
agar anak bangsa tidak rugi
Post a Comment