WEEK 5 (30 JANUARY – 3 FEBRUARY 2012) RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 30 Januari 2012 Hari Isnin Tingkatan 4K6 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 1 : Wawasan Diri Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Aktiviti ini dapat dilaksanakan dengan baik. Semua pelajar mendengar arahan dan menberi idea yang bernas. LESSON PLAN Day Monday Date 30 January 2012 Subject ICT Time 9.45 – 10.55 am Form 5S3 Learning Area 4.2 Hardware and Software Learning Objective 4.2.1 Hardware 4.2.1.1 Identify hardware that can be used to produce multimedia products: Activities Reflection Overall, all of the students can answer 7 out of 10 questions correctly. They became more understand after discussion. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 30 Januari 2012 Hari Isnin Tingkatan 5K3 Masa 10.55 – 12.05 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Pelajar memberi kerjasama sepenuhnya. Mereka menghabiskan latihan yang disediakan dalam masa yang ditetapkan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 31 Januari 2012 Hari Selasa Tingkatan 4S1, 4K10 Masa 7.05 – 8.15 pagi, 9.45 – 10.55 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 1 : Wawasan Diri Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Aktiviti berjalan dengan lancar. Semua pelajar menyiapakan tugasan yang diberi dalam tempoh masa yang ditetapkan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 1 Februari 2012 Hari Rabu Tingkatan 4MPV Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang Hasil Pembelajaran Pengetahuan sivik Kemahiran sivik Nilai sivik Aktiviti Refleksi Pelajar member kerjasama untuk membentuk kumpulan. Masing-masing memberikan idea dalam kumpulan masing-masing. Lakonan tidak dapat dilaksanakan pada hari ini kerana pelajar mengambil masa untuk membina skrip. LESSON PLAN Day Wednesday Date 1 February 2012 Subject ICT Time 8.15 – 9.25 am Form 4S3 Learning Area 1.2 Computer Ethics and Legal Issues Learning Objectives 1.2.2 Privacy 1.2.2.1 List ways to protect privacy. 1.2.2.2 State authentication and verification methods/ technologies. Activities Reflection The students look interesting to learn this subtopic. They gave full attention. They can answer the short questions correctly. LESSON PLAN Day Wednesday Date 1 February 2012 Subject ICT Time 11.30 – 12.40 pm Form 5S3 Learning Area 4.2 Hardware and Software Learning Objectives 4.2.1 Editing Software 4.2.1.1 Identify editing software that can be used to produce multimedia elements: Activities Reflection The lesson looks more attractive with the student's involvement. Most of them try to give the correct answer. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 2 Februari 2012 Hari Khamis Tingkatan 4K5 Masa 7.05 – 8.05 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang Hasil Pembelajaran Pengetahuan sivik Kemahiran sivik Nilai sivik Aktiviti Refleksi Pelajar member kerjasama untuk membentuk kumpulan. Masing-masing memberikan idea dalam kumpulan masing-masing. Lakonan tidak dapat dilaksanakan pada hari ini kerana pelajar mengambil masa untuk membina skrip. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 2 Februari 2012 Hari Khamis Tingkatan 5S4 Masa 8.05 – 9.05 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Proses P&P berjalan lancar. Hanya 2 kumpulan yang sempat membuat persembahan kerana kesuntukan masa. Aktiviti ini akan bersambung pada minggu hadapan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 3 Februari 2012 Hari Jumaat Tingkatan 4K8 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang Hasil Pembelajaran Pengetahuan sivik Kemahiran sivik Nilai sivik Aktiviti 1. Guru menerangkan serba sedikit tentang perkembangn diri yang seimbang daripada segi jasmani, emosi, rohani dan intelek. Refleksi Pelajar bertindak agak pasif. Mereka memerlukan penerangan lanjut daripada guru. Sesetengah kumpulan agak sukar bekerjasama. Guru perlu memantau mereka sepenuhnya semasa aktiviti ini dijalankan. Lakonan tidak dapat dijalankan kerana kesuntukan masa. LESSON PLAN Day Friday Date 3 February 2012 Subject ICT Time 9.40 – 10.40 am Form 4S3 Learning Area 1.2 Computer Ethics and Legal Issues Learning Objectives 1.2.3 Controversial Contents and Control 1.2.3.1 List effects of controversial contents on society: 1.2.3.2 Describe the process of filtering to control access to controversial contents. Activities Reflection The objectives had been achieved. The students can give the idea based on the statement and explain the concept of filtering.
Posted by
norazwanie
|
Text editor
Graphics and image editor
Audio editor
Video and animation editor
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment