WEEK 5
(30 JANUARY – 3 FEBRUARY 2012)
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 30 Januari 2012 |
Hari | Isnin |
Tingkatan | 4K6 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 1 : Wawasan Diri |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Aktiviti ini dapat dilaksanakan dengan baik. Semua pelajar mendengar arahan dan menberi idea yang bernas. |
LESSON PLAN
Day | Monday |
Date | 30 January 2012 |
Subject | ICT |
Time | 9.45 – 10.55 am |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.2 Hardware and Software |
Learning Objective | 4.2.1 Hardware 4.2.1.1 Identify hardware that can be used to produce multimedia products:
|
Activities |
|
Reflection | Overall, all of the students can answer 7 out of 10 questions correctly. They became more understand after discussion. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 30 Januari 2012 |
Hari | Isnin |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 10.55 – 12.05 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama sepenuhnya. Mereka menghabiskan latihan yang disediakan dalam masa yang ditetapkan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 31 Januari 2012 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 4S1, 4K10 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi, 9.45 – 10.55 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 1 : Wawasan Diri |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Aktiviti berjalan dengan lancar. Semua pelajar menyiapakan tugasan yang diberi dalam tempoh masa yang ditetapkan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 1 Februari 2012 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 4MPV |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar member kerjasama untuk membentuk kumpulan. Masing-masing memberikan idea dalam kumpulan masing-masing. Lakonan tidak dapat dilaksanakan pada hari ini kerana pelajar mengambil masa untuk membina skrip. |
LESSON PLAN
Day | Wednesday |
Date | 1 February 2012 |
Subject | ICT |
Time | 8.15 – 9.25 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 1.2 Computer Ethics and Legal Issues |
Learning Objectives | 1.2.2 Privacy 1.2.2.1 List ways to protect privacy. 1.2.2.2 State authentication and verification methods/ technologies. |
Activities |
|
Reflection | The students look interesting to learn this subtopic. They gave full attention. They can answer the short questions correctly. |
LESSON PLAN
Day | Wednesday |
Date | 1 February 2012 |
Subject | ICT |
Time | 11.30 – 12.40 pm |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.2 Hardware and Software |
Learning Objectives | 4.2.1 Editing Software 4.2.1.1 Identify editing software that can be used to produce multimedia elements:
|
Activities |
|
Reflection | The lesson looks more attractive with the student's involvement. Most of them try to give the correct answer. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 2 Februari 2012 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 7.05 – 8.05 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar member kerjasama untuk membentuk kumpulan. Masing-masing memberikan idea dalam kumpulan masing-masing. Lakonan tidak dapat dilaksanakan pada hari ini kerana pelajar mengambil masa untuk membina skrip. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 2 Februari 2012 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5S4 |
Masa | 8.05 – 9.05 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Proses P&P berjalan lancar. Hanya 2 kumpulan yang sempat membuat persembahan kerana kesuntukan masa. Aktiviti ini akan bersambung pada minggu hadapan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 3 Februari 2012 |
Hari | Jumaat |
Tingkatan | 4K8 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti | 1. Guru menerangkan serba sedikit tentang perkembangn diri yang seimbang daripada segi jasmani, emosi, rohani dan intelek.
|
Refleksi | Pelajar bertindak agak pasif. Mereka memerlukan penerangan lanjut daripada guru. Sesetengah kumpulan agak sukar bekerjasama. Guru perlu memantau mereka sepenuhnya semasa aktiviti ini dijalankan. Lakonan tidak dapat dijalankan kerana kesuntukan masa. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 3 February 2012 |
Subject | ICT |
Time | 9.40 – 10.40 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 1.2 Computer Ethics and Legal Issues |
Learning Objectives | 1.2.3 Controversial Contents and Control 1.2.3.1 List effects of controversial contents on society:
1.2.3.2 Describe the process of filtering to control access to controversial contents. |
Activities |
|
Reflection | The objectives had been achieved. The students can give the idea based on the statement and explain the concept of filtering. |
0 comments:
Post a Comment