WEEK 6
(6 – 11 FEBRUARY 2012)
6 Februari – Cuti sempena sambutan Maulidur Rasul
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 7 Februari 2012 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 4S1 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar memberi idea yang bernas. Mereka menyelesaikan tugas membina skrip dengan baik. Sesi lakonan akan dilaksanakan pada kelas akan datang kerana kesuntukan masa. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 7 Februari 2012 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 4K10 |
Masa | 9.45 – 10.55 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar serba sedikit boleh memberi contoh yang baik. Guru perlu membantu mereka untuk lebih memahami topic. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 8 Februari 2012 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 4MPV |
Masa | 8.15 – 9.05 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | 3 kumpulan sahaja yang sempat berlakon. Lakonan yang baik. Hanya 1 kumpulan yang tinggal kerana kesuntukan masa. Aktiviti bersambung pada minggu seterusnya. |
LESSON PLAN
Day | Wednesday |
Date | 8 February 2012 |
Subject | ICT |
Time | 9.05 – 9.55 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 1.2 Computer Ethics and Legal Issues |
Learning Objectives | 1.2.4 Computer Crimes 1.2.4.1 Explain the need for Cyber Law 1.2.4.2 Explain briefly the computer crimes below
|
Activities |
|
Reflection | The lesson was finished on time. At first, the students quite hard to state an example. After explanation with a few examples, they become more understand. |
LESSON PLAN
Day | Wednesday |
Date | 8 February 2012 |
Subject | ICT |
Time | 11.40 – 12.40 pm |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.2 Hardware and Software |
Learning Objective | 4.2.3 Authoring Tools 4.2.3.1 Define the various concepts in authoring tools
4.2.4.1 Describe and give examples of web editors:
|
Activities |
|
Reflection | The teacher needs to explain a few times to make the students understand. After do exercise, the students are more confident about the concept. In addition, the students also can differentiate between text-based and WYSIWYG well. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 9 Februari 2012 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema | Tema 1 :Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti | Setiap kumpulan diberi masa 15 minit untuk menghafal skrip sebelum berlakon. |
Refleksi | 2 kumpulan sahaja yang sempat berlakon. Lakonan yang baik. 2 kumpulan lagi akan menyelesaikan tugasan mereka pada kelas berikutnya. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 9 Februari 2012 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5S4 |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Perikemanusiaan kearah kesejahteraan negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar berbakat dalam aktiviti lakonan. Mereka berjaya membawa watak masing-masing. Semua kumpulan telah selesai menjalankan tugasan. Sesi p&p berjalan lancar. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 10 Februari 2012 |
Hari | Jumaat |
Tingkatan | 4K8 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Terdapat 2 kumpulan yang tidak memberikan kerjasama. Guru agak sukar menjalankan aktiviti lakonan untuk kelas ini. Hanya satu kumpulan sahaja yang dapat menyelesaikan tugasan ini. Aktiviti ini akan disambung pada kelas berikutnya. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 10 February 2012 |
Subject | ICT |
Time | 9.40 – 10.40 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 1.3 Computer Security |
Learning Objectives | 1.3.1 Definition 1.3.1.1 Define computer security 1.3.1.2 Explain briefly the different threats to computer security
|
Activities |
|
Reflection | The objectives were achieved. The students can finished the task in a given time and present it. The teacher needs to summarize the presentation, so that the students become more understand the concept. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 11 Februari 2012 |
Hari | Sabtu |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 7.05 – 8.05 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema | Tema 1 : Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti | Kumpulan yang perlu berlakon diberi masa 15 minit untuk membuat persediaan |
Refleksi | Semua kumpulan telah selesai dengan sesi lakonan masing-masing. Pelajar memang berbakat dalam lakonan. Mereka kelihatan sangat seronok. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 11 Februari 2012 |
Hari | Sabtu |
Tingkatan | 5S4 |
Masa | 8.05 – 9.05 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Persiapan membina keluarga kea rah pembentukan mapan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Mencipta kad hari ulang tahun ibu bapa atau penjaga |
Refleksi | Semua pelajar mengambil bahagian mencipta kad masing-masing. Mereka bersaing untuk menghasilkan kad yang menarik. |
0 comments:
Post a Comment