Powered by Blogger.
RSS

WEEK 41

(10 – 14 OCTOBER 2011)


 

LESSON PLAN

Day

Monday

Date

10 October 2011

Subject

ICT

Time

7.05 – 8.15 am

Form

5S3

Learning Area

Negeri Sembilan Trial Examination

Learning Objective

The students can answer all question in Section C in 40 minutes

Activity

  1. The students answer the question in 40 minutes.
  2. Check the answer.
  3. Discuss the mistake

Reflection

Learning process has to be postponed because the form 3 students sit for PMR examination.


 


 

LESSON PLAN

Day

Monday

Date

10 October 2011

Subject

ICT

Time

9.45 – 10.55 am

Form

4S3

Learning Area

Chapter 1 – Chapter 3

Learning Objective

The students can do revision on Chapter 1 until Chapter 3

Activities

  1. The students do revision
  2. The students ask teacher if they have any problem and misunderstand.

Reflection

Learning process has to be postponed because the form 3 students sit for PMR examination.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

11 Oktober 2011

Hari

Selasa

Tingkatan

5K6, 5K2

Masa

7.05 – 8.15 pagi, 8.15 – 9.25 pagi

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tajuk

Kuiz pendidikan

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar dapat menjawab soalan kuiz dengan betul
  2. Pelajar membuat pembetulan

Aktiviti

  1. Guru menyediakan soalan
  2. Pelajar menyelesaikan kuiz tersebut dalam kumpulan yang terdiri daripada 3 - 4 orang pelajar.
  3. Perbincangan jawapan
  4. Pelajar membuat pembetulan

Refleksi

Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana pelajar Tingkatan 5 diberi cuti bagi memberi ruang kepada pelajar Tingkatan 3 menduduki PMR


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

11 Oktober 2011

Hari

Selasa

Tingkatan

4K3

Masa

11.30 – 12.40 tengah hari

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema

Tema 2: Hubungan Kekeluargaan

Tajuk

Unit 1: Keperluan berkeluarga

Unit 2: Kepekaan dan tindakan terhadap isu dan masalah social dalam masyarakat

Hasil Pembelajaran

Pelajar dapat menjawab soalan-soalan yang disediakan

Aktiviti

  1. Menjawab soalan-soalan yang disediakan oleh guru secara berpasangan.
  2. Mengenalpasti kesalahan dan membuat pembetulan.

Refleksi

Objektif pembelajaran tercapai. Semua pelajar dapat menyiapkan jawapan dan guru sempat berbincang semua soalan.


 

LESSON PLAN

Day

Wednesday

Date

12 October 2011

Subject

ICT

Time

7.05 – 8.15 am

Form

4S3

Activity

Final Examination

(Sains Sukan 1)

Time: 8.10 – 9.25 am


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

12 Oktober 2011

Hari

Rabu

Tingkatan

5S1, 5K4

Masa

9.45 – 10.55 pagi, 10.55 – 12.05 tengah hari

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tajuk

Kuiz pendidikan

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar dapat menjawab soalan kuiz dengan betul
  2. Pelajar membuat pembetulan

Aktiviti

  1. Guru menyediakan soalan
  2. Pelajar menyelesaikan kuiz tersebut dalam kumpulan yang terdiri daripada 3 - 4 orang pelajar.
  3. Perbincangan jawapan
  4. Pelajar membuat pembetulan

Refleksi

Proses P&P berjalan dengan lancar. Semua pelajar terlibat secara aktif dalam aktiviti ini. Mereka bersaing sesama sendiri untuk mendapatkan jawapan yang betul.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

13 Oktober 2011

Hari

Khamis

Tingkatan

5MPV, 5K5, 5K8

Masa

7.05 – 8.15 pagi, 10.20 – 11.30 pagi, 11.30 – 12.40 tengah hari

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tajuk

Kuiz PSK

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar dapat menjawab soalan kuiz dengan betul

Aktiviti

  1. Pelajar dibahagikan kepada 4 kumpulan.
  2. Guru membacakan soalan.
  3. Pelajar menjawab soalan dengan betul dan markah akan diberikan.

Refleksi

Pelajar berlumba-lumba menjawab soalan untuk memenangi pertandingan ini.


 


 

LESSON PLAN

Day

Friday

Date

14 October 2011

Subject

ICT

Time

7.05 – 8.15 am

Form

5S3

Learning Area

Negeri Sembilan Trial Examination

Learning Objective

The students can answer all question in Section C in 40 minutes

Activity

  1. The students answer the question in 40 minutes.
  2. Check the answer.
  3. Discuss the mistake

Reflection

The students still need more exercises for section C. They still refuse to follow the technique to answer the essay question.


 


 


 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: