Powered by Blogger.
RSS

WEEK 40

(3 – 7 OCTOBER 2011)


 

LESSON PLAN

Day

Monday

Date

3 October 2011

Subject

ICT

Time

7.05 – 8.15 am

Form

5S3

Learning Area

Negeri Sembilan Trial Examination

Learning Objective

The students can answer all question in Section A in 50 minutes

Activity

  1. The students answer the question in 50 minutes.
  2. Check the answer.
  3. Discuss the mistake

Reflection

Most of the students got 25 over 36 marks. They had made some improvement. So, the teacher will provide more past year questions.


 


 

LESSON PLAN

Day

Monday

Date

3 October 2011

Subject

ICT

Time

9.45 – 10.55 am

Form

4S3

Learning Area

Test 3

Learning Objective

The students answer the questions in 1 hour and 10 minutes

Activities

The students will answer the questions

Reflection

The test run smoothly


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

4 Oktober 2011

Hari

Selasa

Tingkatan

5K6, 5K2

Masa

7.05 – 8.15 pagi, 8.15 – 9.25 pagi

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tajuk

Kuiz pendidikan

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar dapat menjawab soalan kuiz dengan betul
  2. Pelajar membuat pembetulan

Aktiviti

  1. Guru menyediakan soalan
  2. Pelajar menyelesaikan kuiz tersebut dalam kumpulan yang terdiri daripada 3 - 4 orang pelajar.
  3. Perbincangan jawapan
  4. Pelajar membuat pembetulan

Refleksi

Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana pelajar Tingkatan 5 diberi cuti bagi memberi ruang kepada pelajar Tingkatan 3 menduduki PMR


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

4 Oktober 2011

Hari

Selasa

Tingkatan

4K3

Masa

11.30 – 12.40 tengah hari

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema

6. Cabaran Masa Depan

Tajuk

  1. Pengguna yang rasional
  • Hak pengguna
  • Tanggungjawab pengguna
  • Etika pengguna dan pengeluar
  • Standard dan keselamatan pengguna

Hasil Pembelajaran

Pengetahuan sivik

  • Menghuraikan ciri-ciri pengguna yang rasional
  • Menerangkan hak dan tanggungjawab sebagai pengguna
  • Menjelaskan etika pengguna dan peniaga
  • Membincangkan kepentingan standard terhadap keselamatan pengguna, industri dan alam sekitar

Kemahiran sivik

  • Membudayakan standard kepenggunaan dalam kehidupan seharian
  • Mengamalkan sikap sebagai pengguna yang rasional

Nilai sivik

  • Peka tentang hak dan tanggungjawab sebagai pengguna yang rasional

Aktiviti

  • Membuat perbandingan harga barang di kedai runcit/pasaraya di kawasan setempat
  • Membuat anggaran perbelanjaan bulanan secara berhemah bagi keluarga sendiri

Refleksi

Kebanyakan pelajar tidak menegetahui harga barang keperluan di kedai dan pasaraya. Guru membantu pelajar untuk membuat anggaran perbelanjaan bulanan secara berhemah.


 

LESSON PLAN

Day

Wednesday

Date

5 October 2011

Subject

ICT

Time

7.05 – 8.15 am

Form

4S3

Learning Area

Test 3

Learning Objectives

The students can discuss the answer and make corrections simultaneously

Activities

  1. The students discuss the answer together with teacher
  2. The students make corrections

Reflection

All questions had been discussed. All students pass this subject.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

5 Oktober 2011

Hari

Rabu

Tingkatan

5S1, 5K4

Masa

9.45 – 10.55 pagi, 10.55 – 12.05 tengah hari

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tajuk

Kuiz pendidikan

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar dapat menjawab soalan kuiz dengan betul
  2. Pelajar membuat pembetulan

Aktiviti

  1. Guru menyediakan soalan
  2. Pelajar menyelesaikan kuiz tersebut dalam kumpulan yang terdiri daripada 3 - 4 orang pelajar.
  3. Perbincangan jawapan
  4. Pelajar membuat pembetulan

Refleksi

Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana pelajar Tingkatan 5 diberi cuti bagi memberi ruang kepada pelajar Tingkatan 3 menduduki PMR


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

6 Oktober 2011

Hari

Khamis

Tingkatan

5MPV, 5K5, 5K8

Masa

7.05 – 8.15 pagi, 10.20 – 11.30 pagi, 11.30 – 12.40 tengah hari

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tajuk

Kuiz pendidikan

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar dapat menjawab soalan kuiz dengan betul
  2. Pelajar membuat pembetulan

Aktiviti

  1. Guru menyediakan soalan
  2. Pelajar menyelesaikan kuiz tersebut dalam kumpulan yang terdiri daripada 3 - 4 orang pelajar.
  3. Perbincangan jawapan
  4. Pelajar membuat pembetulan

Refleksi

Pelajar kelihatan berminat dan bersungguh untuk menyelesaikan masalah dalam kumpulan. Mereka bersaing dengan kumpulan yang lain. Pelajar 5K8 memerlukan pemantauan yang lebih daripada guru.


 


 

LESSON PLAN

Day

Friday

Date

7 October 2011

Subject

ICT

Time

7.05 – 8.15 am

Form

5S3

Learning Area

Negeri Sembilan Trial Examination

Learning Objective

The students can answer all question in Section B in 50 minutes

Activity

  1. The students answer the question in 50 minutes.
  2. Check the answer.
  3. Discuss the mistake

Reflection

The students still did not follow the technique to answer question in section B. The teacher had advice them to follow the step.


 


 


 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: