WEEK
39
(24
~ 28 SEPTEMBER 2012)
LESSON PLAN
Day
|
Monday
|
Date
|
24 September 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 12.05 pm
|
Form
|
4S3
|
Learning Area
|
S03 PC Assembling
|
Learning
Objective
|
S03.1
Assemble the components of a PC.
|
Activities
|
1) The teacher demonstrates
assemble the components of a PC.
2) The students follow
step-by-step installation.
3) Test the functionality of the
PC.
4) The students practice until
they get ready to be accessed by teacher.
|
Reflection
|
6
students out of 14 had done assembling PC successfully. The other students
will be accessed during the next class.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
25 September
2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.45 – 10.20
pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 10: Sudut Dongakan dan Sudut Tunduk
|
Objektif Pembelajaran
|
10.1 Memahami dan menggunakan konsep sudut
dongakan dan sudut tunduk untuk
menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
i. Mengenalpasti:
a)
garis mengufuk,
b)
sudut dongakan,
c)
sudut tunduk
bagi situasi
tertentu.
|
Aktiviti
|
1.
Guru menyediakan satu contoh.
2.
Guru memperkenal garis mengufuk, sudut
dongakan dan sudut tunduk berdasarkan contoh yang disediakan.
3.
Pelajar menjawab soalan yang disediakan
oleh guru.
4.
Perbincangan
5.
Kesimpulan
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjawab soalan latihan
dengan baik. Kebanyakan pelajar mendapat markah penuh.
|
LESSON PLAN
Day
|
Tuesday
|
Date
|
25 September 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 12.05 pm
|
Form
|
5S3
|
Learning
Area
|
Perlis Trial Examination 2011
|
Learning Objective
|
The students can
answer all questions in Section A in a hour
|
Activities
|
1.
The students
answer the question in one hour
2.
Discuss the
answer.
|
Reflection
|
The objective
had been achieved. All students can answer all questions in section A in one
hour.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Rabu
|
Tarikh
|
26 September
2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.45 – 10.55
pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 10: Sudut Dongakan dan Sudut Tunduk
|
Objektif Pembelajaran
|
10.1 Memahami dan menggunakan konsep sudut
dongakan dan sudut tunduk untuk
menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
iii.
Menyelesaikan
masalah melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk.
|
Aktiviti
|
1.
Mengulangkaji pelajaran yang lepas.
2.
Guru menyediakan beberapa contoh soalan dan
penyelesaian.
3.
Pelajar menyelesaikan masalah mengikut
langkah pengiraan guru.
4.
Pelajar menjawab soalan yang lain
5.
Perbincangan.
|
Refleksi
|
Pelajar agak lemah dalam penyelesaian
masalah. Walaubagaimanapun, guru menyediakan soalan yang sesuai dengan tahap
pelajar kelas ini. Soalan latihan akan diteruskan pada masa berikutnya.
|
LESSON PLAN
Day
|
Tuesday
|
Date
|
26 September 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
11.30 – 12.40 pm
|
Form
|
4S3
|
Learning Area
|
S03 PC Assembling
|
Learning
Objective
|
S03.1
Assemble the components of a PC.
|
Activities
|
1) The teacher revises the
lesson, demonstrates assemble the components of a PC.
2) The students follow
step-by-step installation.
3) Test the functionality of the
PC.
4) The students practice until
they get ready to be accessed by teacher.
|
Reflection
|
The
objectives had been achieved. All students can assemble the PC successfully.
Two students failed at the first time but successful at the second time.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
27 September
2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
7.05 – 8.15 pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 10: Sudut Dongakan dan Sudut Tunduk
|
Objektif Pembelajaran
|
10.1 Memahami dan menggunakan konsep sudut
dongakan dan sudut tunduk untuk
menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
iii.
Menyelesaikan
masalah melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk.
|
Aktiviti
|
1.
Mengulangkaji pelajaran lepas.
2.
Pelajar meneruskan menjawab soalan latihan
yang disediakan guru.
3.
Perbincangan
4.
Kesimpulan
|
Refleksi
|
Aktiviti ini tidak dapat dijalankan kerana
terdapat perhimpunan sekolah. Aktiviti ini akan dilaksanakan pada masa
berikutnya.
|
LESSON PLAN
Day
|
Thursday
|
Date
|
27 September 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
8.15 – 9.25 am
|
Form
|
5S3
|
Learning
Area
|
Perlis Trial Examination 2011
|
Learning
Objective
|
The students can
answer all questions in Section B in 40 minutes.
|
Activities
|
1.
The students
answer the question in 40 minutes.
2.
Discuss the
answer.
3.
The students
make corrections.
|
Reflection
|
The objective
did not achieve due to the lack of time. All students involved in assembly.
The plan will be held during the next class.
|
0 comments:
Post a Comment