WEEK 40
(1 ~ 5 OKTOBER 2012)
LESSON PLAN
Day
|
Monday
|
Date
|
1 October 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 12.05 pm
|
Form
|
4S3
|
Learning Area
|
S01 Computer Security Measure
|
Learning Objective
|
S01.1 Apply Correct Security Procedures Using Antivirus
|
Activities
|
1) The teacher demonstrates the correct security procedures using antivirus
2) The students follow step-by-step.
3) The students practice until they get ready to be accessed by teacher.
|
Reflection
|
The objective had been achieved. All students apply correct security procedures using antivirus successfully.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
2 Oktober 2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.45 – 10.25 pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 10: Sudut Dongakan dan Sudut Tunduk
|
Objektif Pembelajaran
|
10.1 Memahami dan menggunakan konsep sudut dongakan dan sudut tunduk untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
iii. Menyelesaikan masalah melibatkan sudut dongakan dan sudut tunduk.
|
Aktiviti
|
1. Mengulangkaji pelajaran lepas.
2. Pelajar meneruskan menjawab soalan latihan yang disediakan guru.
3. Perbincangan
4. Kesimpulan
|
Refleksi
|
Pelajar masih lemah menjawab soalan penyelesaian masalah. Untuk mengatasi masalah ini, guru menyediakan beberapa soalan sebagai kerja rumah.
|
LESSON PLAN
Day
|
Tuesday
|
Date
|
2 October 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 12.05 pm
|
Form
|
5S3
|
Learning Area
|
Perlis Trial Examination 2011
|
Learning Objective
|
The students can answer all questions in Section B in 40 minutes.
|
Activities
|
1. The students answer the question in 40 minutes.
2. Discuss the answer.
3. The students make corrections.
|
Reflection
|
The objective had been achieved. The students can answer all questions in section B in 40 minutes.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Rabu
|
Tarikh
|
3 Oktober 2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.45 – 10.55 pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 11: Garis dan Satah Dalam Tiga Dimensi
|
Objektif Pembelajaran
|
11.1 Memahami dan menggunakan konsep sudut antara garis dan satah untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
i. Mengenal pasti satah.
ii. Mengenal pasti satah mengufuk, satah mencancang dan satah condong.
iii. Mengenal pasti:
a) garis yang terletak pada suatu satah,
b) garis yang bersilang dengan suatu satah.
|
Aktiviti
|
1. Guru memperkenal tajuk baru kepada pelajar.
2. Guru menunjukkan bongkah segi empat sama kepada pelajar.
3. Pelajar mengenalpasti satah mengufuk, satah mencancang dengan bantuan guru.
4. Pelajar menjawab soalan latihan.
5. Perbincangan
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjawab dengan betul soalan latihan yang disediakan guru. Mereka dapat mengenalpasti jenis satah dan garisan pada satah.
|
LESSON PLAN
Day
|
Wednesday
|
Date
|
3 October 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
11.30 – 12.40 pm
|
Form
|
4S3
|
Learning Area
|
S01 Computer Security Measure
|
Learning Objective
|
S01.1 Apply Correct Security Procedures Using Antispyware
|
Activities
|
1) The teacher demonstrates the correct security procedures using antispyware
2) The students follow step-by-step.
3) The students practice until they get ready to be accessed by teacher.
|
Reflection
|
The objective had been achieved. All students apply correct security procedures using antispyware successfully.
|
4 – 5 Oktober 2012 – Guru CRK
0 comments:
Post a Comment