WEEK
37
(10
~ 14 SEPTEMBER 2012)
LESSON PLAN
Day
|
Monday
|
Date
|
10 September 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 12.05 pm
|
Form
|
4S3
|
Learning Area
|
S06 Network Facilities Setup
|
Learning Objectives
|
S06.2
Configure and Test Network Connection
|
Activities
|
1) The teacher explains about
IP Address, Subnet Mask and Default Gateway
2) The teacher demonstrates
configure the workstation to join a Local Area Network:
a)
Internet Protocol (IP) Address
b)
Subnet Mask
c)
Default Gateway
3) The teacher test network
connection.
4) The students follow the steps
until they are ready to be accessed.
|
Reflection
|
The plan
will be held during the next class. Most of the students need more time to practice
before they get ready to be accessed by teacher.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
11 September
2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.45 – 10.20
pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 8: Bulatan III
|
Objektif Pembelajaran
|
8.3 Memahami dan
menggunakan sifat-sifat tangen sepunya untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
i) Menentukan
bilangan tangen sepunya yang boleh dilukis kepada dua bulatan yang:
a)
bersilang pada dua titik,
b)
bersentuhan pada satu titik sahaja,
c)
tidak bersilang.
ii)
Menentukan sifat-sifat yang berkaitan dengan tangen sepunya kepada dua
bulatan yang:
a)
bersilang pada dua titik,
b)
bersentuhan pada satu titik sahaja,
c)
tidak bersilang.
|
Aktiviti
|
1. Guru
mengedar kertas latihan.
2. Guru bersama
pelajar menentukan bilangan tangen yang boleh dilukis pada dua bulatan.
3. Guru bersama
pelajar menentukan sifat tangen sepunya ini.
4. Pelajar menjawab soalan latihan yang lain.
5. Perbincangan.
|
Refleksi
|
Beberapa orang pelajar boleh menentukan
bilangan tangen dengan baik. Guru membimbing pelajar menentukan sifat tangen
sepunya bagi soalan latihan yang lain.
|
LESSON PLAN
Day
|
Tuesday
|
Date
|
11 September 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 12.05 pm
|
Form
|
5S3
|
Activity
|
Trial
Examination
Subject : Mathematics 2
Time : 10.10 – 12.40 pm
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Rabu
|
Tarikh
|
12 September
2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.45 – 10.55
pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 8: Bulatan III
|
Objektif Pembelajaran
|
8.3 Memahami dan
menggunakan sifat-sifat tangen sepunya untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
iii.
Menyelesaikan masalah yang melibatkan tangen sepunya kepada dua bulatan.
iv. Menyelesaikan
masalah yang melibatkan tangen dan tangen sepunya.
|
Aktiviti
|
1.
Mengulangkaji pelajaran lepas.
2.
Guru menyediakan soalan.
3.
Guru menunjukkan cara untuk menyelesaikan
latihan.
4.
Pelajar membuat latihan yang lain.
5.
Perbincangan.
6.
Pembetulan.
|
Refleksi
|
Guru menyediakan soalan yang mudah sesuai
dengan tahap pelajar. Beberapa orang pelajar dapat menjawab soalan yang
disediakan. Guru menyediakan latihan pengukuhan sebagai kerja rumah.
|
LESSON PLAN
Day
|
Wednesday
|
Date
|
12 September 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
11.30 – 12.40 pm
|
Form
|
4S3
|
Learning Area
|
S06 Network Facilities Setup
|
Learning Objectives
|
S06.2
Configure and Test Network Connection
|
Activities
|
1) The teacher explains about
IP Address, Subnet Mask and Default Gateway
2) The teacher demonstrates
configure the workstation to join a Local Area Network:
a)
Internet Protocol (IP) Address
b)
Subnet Mask
c)
Default Gateway
3) The teacher test network
connection.
4) The students follow the steps
until they are ready to be accessed.
|
Reflection
|
10 students
out of 14 had been accessed by teacher. They successfully configure the
workstation. 4 students left will be accessed on the next time.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
13 September
2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
7.05 – 8.15 pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 9: Trigonometri II
|
Objektif Pembelajaran
|
9.1 Memahami dan
menggunakan konsep nilai-nilai sin θ ,kos θ dan tan θ (00
≤ θ ≤ 3600) untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
i.
Mengenal
pasti sukuan dan sudut-sudut dalam bulatan unit.
ii. Menentusahkan bahawa bagi
suatu sudut dalam sukuan I:
a)
sin θ = koordinat-y
b)
kos θ = koordinat-x
c) tan θ =
iii. Menentukan
nilai-nilai:
a)
sin θ
b)
kos θ
c)
tan θ
bagi
900 ≤ θ ≤ 3600
|
Aktiviti
|
1. Guru menampal
bulatan dengan 4 warna yang berbeza
mengikut sukuan.
2. Pelajar
mengenalpasti setiap sukuan.
3. Guru bersama
pelajar menentukan sin θ = koordinat –y, kos θ = koordinat-x dan tan θ =
4. Guru bersama
pelajar menentukan nilai – nilai sin θ, kos θ dan tan θ
5. Pelajar menjawab
soalan latihan
6. Perbincangan
dan pelajar membuat pembetulan.
|
Refleksi
|
Guru perlu membantu pelajar untuk menjawab
soalan latihan. Mereka sangat lemah bagi subtopik ini.
|
LESSON PLAN
Day
|
Thursday
|
Date
|
13 September
2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
8.15 – 9.25 am
|
Form
|
5S3
|
Learning
Area
|
Trial
Examination
|
Learning
Objectives
|
The students will be able to discuss all questions in
Section A and do correction simultaneously
|
Activities
|
1.
The students will discuss the right answer together with the teacher.
2.
The students do correction.
|
Reflection
|
The objectives
were achieved. All the questions in Section A had been discussed.
|
0 comments:
Post a Comment