WEEK
36
(3 ~
7 SEPTEMBER 2012)
LESSON PLAN
Day
|
Monday
|
Date
|
3 September 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 12.05 pm
|
Form
|
4S3
|
Learning Area
|
4.1 Multimedia Concepts
|
Learning Objectives
|
4.1.3 Interactivity of multimedia
4.1.3.1 Differentiate between
the characteristics of linear and non
- linear multimedia
|
Activities
|
1)
The teacher explains briefly about linear and non -linear
multimedia
2)
Ask students to differentiate the characteristics between linear
and non -linear multimedia.
3)
Do exercise by using CD courseware.
4)
Discussion
5)
Conclude
the lesson.
|
Reflection
|
All the
objectives were achieved. The students can differentiate between linear and
non-linear verbally.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
4 September 2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.45 – 10.20
pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 8: Bulatan III
|
Objektif Pembelajaran
|
8.2 Memahami dan
menggunakan sifat-sifat sudut di antara tangen dengan perentas untuk
menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
i.
Membuat
pengiraan yang melibatkan sudut dalam tembereng selang seli.
ii. Menyelesaikan masalah yang
melibatkan tangen kepada suatu bulatan dan sudut dalam tembereng selang seli.
|
Aktiviti
|
1.
Mengulangkaji pelajaran lepas.
2.
Pelajar mennyelesaikan masalah bersama-sama
dengan guru.
3.
Pelajar menjawab soalan lain bersama rakan.
4.
Sesi perbincangan diselitkan antara soalan.
5.
Kesimpulan
|
Refleksi
|
Pelajar perlu diberi lebih latihan. Mereka terlalu
bergantung kepada guru bagi setiap soalan. Guru akan menyediakan lebih banyak
soalan untuk masa berikutnya.
|
LESSON PLAN
Day
|
Tuesday
|
Date
|
4 September 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 12.05 pm
|
Form
|
5S3
|
Activity
|
Trial Examination
Subject : English 2
Time : 10.25 – 12.40 pm
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Rabu
|
Tarikh
|
5 September 2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.45 – 10.55
pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 8: Bulatan III
|
Objektif Pembelajaran
|
8.2 Memahami dan
menggunakan sifat-sifat sudut di antara tangen dengan perentas untuk
menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
iii. Membuat pengiraan yang
melibatkan sudut dalam tembereng selang seli.
iv. Menyelesaikan masalah yang
melibatkan tangen kepada suatu bulatan dan sudut dalam tembereng selang seli.
|
Aktiviti
|
1.
Guru membantu pelajar mengulangkaji pelajaran
lepas.
2.
Pelajar menjawab soalan latihan yang
disediakan oleh guru.
3.
Perbincangan jawapan.
4.
Pelajar membuat pembetulan.
5.
Kesimpulan.
|
Refleksi
|
Pelajar boleh menjawab soalan dengan
bimbingan guru. Guru menyediakan kerja rumah
untuk pelajr.
|
LESSON PLAN
Day
|
Wednesday
|
Date
|
5 September 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
11.30 – 12.40 pm
|
Form
|
4S3
|
Learning Area
|
4.1 Multimedia Concepts
|
Learning Objectives
|
4.1.4 Medium of delivery
4.1.4.1 Compare and contrast the mediums of delivery for multimedia applications:
o
web
–based
o
CD
- based
|
Activities
|
1) Revise previous lesson
2) The teacher shows the content about
multimedia application using a CD-courseware.
3) The students will listen and understand.
4) The students will compare between
multimedia application
5) The students will have short quizzes
6) Conclude
the lesson.
|
Reflection
|
The
objective had been achieved. The students can differentiate between web-based
and CD-based.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
6 September 2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
7.05 – 8.15 pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 8: Bulatan III
|
Objektif Pembelajaran
|
8.3 Memahami dan
menggunakan sifat-sifat tangen sepunya untuk menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
i. Menentukan
bilangan tangen sepunya yang boleh dilukis kepada dua bulatan yang:
a) bersilang pada dua titik,
b) bersentuhan pada satu titik sahaja,
c) tidak bersilang.
ii.
Menentukan sifat-sifat yang berkaitan dengan tangen sepunya kepada dua
bulatan yang:
a) bersilang pada dua titik,
b) bersentuhan pada satu titik sahaja,
c) tidak bersilang.
|
Aktiviti
|
1.
Guru menunjukkan satu contoh bulatan.
2.
Pelajar meneka bilangan tangen sepunya
berdasarkan contoh yang diberi.
3.
Guru menyediakan beberapa contoh lain.
4.
Pelajar menentukan bilangan tangen sepunya
yang boleh dilukis.
5.
Berdasarkan contoh-contoh yang disediakan,
pelajar menentukan sifat-sifat yang berkaitan dengan tangen sepunya.
6.
Kesimpulan.
|
Refleksi
|
Pelajar boleh menjawab soalan dengan
bantuan guru. Terdapat seorang pelajar yang dapat meneka jawapan dengan tepat.
Guru telah merumuskan keseluruhan pembelajaran.
|
LESSON PLAN
Day
|
Thursday
|
Date
|
6 September 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
8.15 – 9.25 am
|
Form
|
5S3
|
Activity
|
The students
do revision
|
1 comments:
RPH yang disediakan terkini.Tahniah.
Post a Comment