WEEK
32
(6 ~
10 AUGUST 2012)
LESSON PLAN
Day
|
Monday
|
Date
|
6 August 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 11.55 am
|
Form
|
4S3
|
Learning Area
|
Progressive Test 3
|
Learning Objective
|
The students will be able to discuss
the correct answer and do correction simultaneously.
|
Activities
|
1. The students discuss the
answer together with the teacher.
2. The students do correction
simultaneously.
|
Reflection
|
The
objective was not achieved. The external verifier had come to school to
access form 5 students. The plan will be held during the next class.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
7 Ogos 2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.25 – 9.55 pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 7: kebarangkalian I
|
Objektif Pembelajaran
|
7.1 Memahami konsep ruang sampel.
|
Hasil Pembelajaran
|
ii.
Menyenaraikan
semua kesudahan yang mungkin bagi sesuatu ujikaji:
a)
daripada aktiviti-aktiviti,
b)
secara penaakulan.
iv. Menulis ruang
sampel dengan menggunakan tatatanda set.
|
Aktiviti
|
1. Guru melambung sebiji dadu. Pelajar perlu
meneka kemungkinan mendapat nombor 1.
2. Guru memperkenal tajuk yang akan
dipelajari.
3. Pelajar menyenaraikan hari dalam seminggu.
4. Pelajar menulis ruang sampel dengan menggunakan
tanda set.
5. Guru menyediakan latihan.
6. Sesi perbincangan
7. Kesimpulan.
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyelesaikan soalan-soalan
yang mudah dan tidak memerlukan pengiraan. Soalan yang sukar dijawab oleh
mereka telah selesai dibincangkan.
|
LESSON PLAN
Day
|
Tuesday
|
Date
|
7 August 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.25 – 11.25 am
|
Form
|
5S3
|
Learning Area
|
Assessment
|
Learning Objective
|
The students can check the final mark
for the assessment
|
Activities
|
1. The students
total the assessment mark.
2. The students
check their mark with the teacher.
|
Reflection
|
The
activities had been achieved. The students had finalized their mark and start
to target for the SPM examination. The teacher will prepare past year
question for the students.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Rabu
|
Tarikh
|
8 Ogos 2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.25 – 10.25
pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 7: Kebarangkalian I
|
Objektif Pembelajaran
|
7.2 Memahami konsep peristiwa
|
Hasil Pembelajaran
|
i.
Mengenal
pasti unsur-unsur dalam ruang sampel yang memenuhi syarat-syarat yang
diberikan.
ii. Menyenaraikan semua unsur
yang memenuhi syarat yang diberi bagi suatu ruang sampel menggunakan
tatatanda set.
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar mengulangkaji pelajaran lepas
bersama guru.
2.
Guru menyediakan soalan. Pelajar bersama
guru mengenalpasti dan menyenaraikan semua unsur bagi suatu ruang sampel menggunakan
tatatanda set.
3.
Pelajar menjawab soalan lain.
4.
Sesi perbincangan
5.
Kesimpulan.
|
Refleksi
|
Guru perlu sentiasa membimbing pelajar
untuk menjawab soalan. Pelajar diberi kerja rumah.
|
LESSON PLAN
Day
|
Wednesday
|
Date
|
8 August 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 11.55 am
|
Form
|
4S3
|
Learning Area
|
Progressive Test 3
|
Learning Objective
|
The students will be able to discuss
the correct answer and do correction simultaneously.
|
Activities
|
1. The students discuss the
answer together with the teacher.
2. The students do correction
simultaneously.
|
Reflection
|
The
entire question had been discussed. The students had done the correction.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
9 Ogos 2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
7.05 – 8.05 pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab
7: Kebarangkalian I
|
Objektif Pembelajaran
|
7.3
Memahami dan menggunakan konsep kebarangkalian suatu peristiwa untuk
menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
ii) Mengira
kebarangkalian suatu peristiwa daripada bilangan cubaan yang cukup besar.
v) Meramalkan suatu
peristiwa berlaku dan membuat keputusan berdasarkan maklumat yang diketahui.
|
Aktiviti
|
1.
Guru
menunjukkan pengiraan kebarangkalian suatu peristiwa daripada bilangan cubaan.
2.
Pelajar
meramalkan suatu peristiwa berlaku dan membuat keputusan berdasarkan maklumat
yang diketahui.
3.
Guru
menyediakan latihan.
4.
Perbincangan
5.
Kesimpulan.
|
Refleksi
|
Guru
perlu membimbing pelajar untuk setiap soalan. Pelajar dapat menjawab soalan
yang mudah.
|
LESSON PLAN
Day
|
Thursday
|
Date
|
9 August 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
8.05 – 9.05 am
|
Form
|
5S3
|
Learning Area
|
Melaka Trial
Examination
|
Learning Objective
|
The students will be able to answer the
entire question for Section A in 50 minutes.
|
Activity
|
The students answer the question for
section A in a given time.
|
Reflection
|
All
students can answer the question in a given time.
|
0 comments:
Post a Comment