WEEK
31
(30
JULY ~ 3 AUGUST 2012)
LESSON PLAN
Day
|
Monday
|
Date
|
30 July 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 11.55 am
|
Form
|
4S3
|
Learning Area
|
3.4 Setting Network
Facilities
|
Learning Objectives
|
3.4.2
Cable Crimping and Testing
3.4.2.1 Crimp and test UTP cable
·
Straight cable
·
Crossed cable
|
Activities
|
1. Revise previous lesson
2. The students repeat crimping
straight cable if they fail.
3. The students continue crimp
straight cable followed by crossed cable.
4. The teacher evaluates the
students.
|
Reflection
|
The
objectives were achieved. The students can crimp and test UTP cable
successfully.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
31 Julai 2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.25 – 9.55 pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 6: Statistik
|
Objektif Pembelajaran
|
6.5 Memahami konsep kekerapan longgokan.
|
Hasil Pembelajaran
|
ii.
Melukis ogif
bagi:
a) data tak terkumpul.
b) data terkumpul.
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar mengulangkaji pelajaran yang lepas.
2.
Guru melukis ogif bagi data tak terkumpul
berdasarkan soalan yang lepas.
3.
Pelajar menyelesaikan tugasan yang diberi
oleh guru.
4.
Sesi perbincangan
|
Refleksi
|
Pelajar memerlukan banyak masa untuk
melukis ogif. Sesi perbincangan tidak dapat dilaksanakan kerana kesuntukan
masa. Aktiviti ini akan dibawa pada masa berikutnya.
|
LESSON PLAN
Day
|
Tuesday
|
Date
|
31 July 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.25 – 11.25 am
|
Form
|
5S3
|
Learning Area
|
Assessment
|
Learning Objective
|
The students will be able to complete
the assessment
|
Activities
|
1. The students
will check their assessment
2. The students
will continue doing an assessment until complete.
|
Reflection
|
The
activities will be held on the next lesson. The students still had more tasks
to be completed.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Rabu
|
Tarikh
|
1 Ogos 2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
9.25 – 10.25
pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab 6: Statistik
|
Objektif Pembelajaran
|
6.5 Memahami konsep kekerapan longgokan.
|
Hasil Pembelajaran
|
ii.
Melukis ogif
bagi:
a) data tak terkumpul.
b) data terkumpul.
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar mengulangkaji pelajaran yang lepas.
2.
Pelajar menyelesaikan tugasan yang diberi
oleh guru.
3.
Sesi perbincangan.
4.
Pelajar membuat pembetulan.
|
Refleksi
|
Terdapat 2 orang pelajar yang dapat
meyelesaikan tugasan dengan baik. Pelajar telah membuat pembetulan bagi
jawapan yang salah. Guru menyediakan kerja rumah untuk pelajar.
|
LESSON PLAN
Day
|
Wednesday
|
Date
|
1 August 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
10.55 – 11.55 am
|
Form
|
4S3
|
Activity
|
Progressive Test 3
|
Reflection
|
The
test goes well.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
2 Ogos 2012
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
7.05 – 8.05 pagi
|
Tingkatan
|
4K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab
6: Statistik
|
Objektif Pembelajaran
|
6.6 Memahami dan menggunakan konsep sukatan serakan
bagi menyelesaikan masalah.
|
Hasil Pembelajaran
|
ii.
Menentukan :
a)
median
b)
kuartil pertama
c)
kuartil ketiga
d)
julat antara kuartil daripada ogif.
|
Aktiviti
|
1.
Merujuk
ogif yang lepas, guru menunjukkan cara untuk menentukan median, kuartil
pertama, kuartil ketiga dan julat antara kuartil.
2.
Pelajar
menyelesaikan masalah berdasarkan soalan yang disediakan guru .
3.
Guru
berbincang jawapan dengan pelajar
4.
Kesimpulan.
|
Refleksi
|
Pelajar
memerlukan banyak latihan untuk lebih memahami tajuk ini. Jadi, guru
menyediakan latihan untuk mereka.
|
LESSON PLAN
Day
|
Thursday
|
Date
|
2 August 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
8.05 – 9.05 am
|
Form
|
5S3
|
Learning Area
|
Assessment
|
Learning Objective
|
The students will be able to complete
the assessment
|
Activities
|
1. The students
will check their assessment
2. The students
will continue doing an assessment until complete.
|
Reflection
|
The
students still need more time to complete the assessment but today is the
last day to submit the task. The teacher finalized the students’ mark.
|
0 comments:
Post a Comment