WEEK 39
(27/9 – 1/10/2010)
LESSON PLAN
Day | Monday |
Date | 27 September 2010 |
Subject | ICT |
Time | 8.15 – 9.25 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | Chapter 2: Computer System |
Learning Objective | The students can do revision for chapter 2 |
Activities |
|
Reflection | The objective was achieved. The learning process more fun due to full involvement and cooperation from students. The students had improved their understanding after discussed. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 28 September 2010 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 4K4 |
Masa | 9.25 – 10.55 pagi |
Subjek | Pend. Sivik & Kewarganegaraan |
Tema | Tema 1 : Penilaian Kendiri |
Tajuk | Unit 2 : Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengulangkaji pelajaran dan mengenalpasti kesalahan |
Aktiviti | Menjawab soalan-soalan yang disediakan oleh guru secara berpasangan |
Refleksi | Objektif pembelajaran tercapai. Terdapat beberapa soalan yang mngelirukan pelajar. Setelah penerangan lanjut, mereka lebih faham. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 28 September 2010 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 4MPV |
Masa | 11.30 – 12.40 tengah hari |
Subjek | Pend. Sivik & Kewarganegaraan |
Tema | Tema 1: Penilaian Kendiri |
Tajuk | Unit 1: Wawasan diri |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menjawab soalan-soalan latihan yang disediakan |
Aktiviti |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran tercapai. Pelajar dapat menjawab soalan-soalan dengan betul. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 29 September 2010 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 4K8 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pend. Sivik & Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk |
|
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Mengumpulkan keratan akhbar tentang kes-kes rasuah dan mengulas implikasinya kepada Negara. |
Refleksi | Objektif pembelajaran tercapai. Pelajar memberi kerjasama mencari keratin akhbar walaupun agak perlahan. Guru membantu pelajar mengulas keratan akhbar yang dijumpai pelajar. |
LESSON PLAN
Day | Wednesday |
Date | 29 September 2010 |
Subject | ICT |
Time | 9.45 – 10.55 am |
Form | 5S3 |
Activities | Mengulang kaji pelajaran |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 29 September 2010 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 4K6 |
Masa | 11.30 – 12.40 tengah hari |
Subjek | Pend. Sivik & Kewarganegaraan |
Tema | Tema 4: Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Tajuk | Unit 1: Prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menjawab soalan latihan yang disediakan. |
Aktiviti |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran tercapai. Pelajar dapat menyiapkan latihan dalam masa yang ditetapkan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 30 September 2010 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi |
Subjek | Pend. Sivik & Kewarganegaraan |
Tema | Tema 1: Penilaian Kendiri |
Tajuk | Unit 2: Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengulangkaji pelajaran dan mengenalpasti kesalahan |
Aktiviti |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran tercapai. Semua pelajar dapat menyiapkan jawapan dan guru sempat berbincang semua soalan. |
LESSON PLAN
Day | Thursday |
Date | 30 September 2010 |
Subject | ICT |
Time | 9.45 – 10.55 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | Chapter 3: Computer Networks and Communications |
Learning Objective | The students can do revision for chapter 3 |
Activities |
|
Reflection | The objective was not achieved. The students not finished build a mind map for all subtopic. The activities will be continued on the next class. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 1 October 2010 |
Subject | ICT |
Time | 7.05 – 8.15 am |
Form | 5S3 |
Activities | Trial SPM Examination (Chemistry III) Time: 7.55 – 9.25 am |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 1 Oktober 2010 |
Hari | Jumaat |
Tingkatan | 4K2, 4S1 |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi, 10.40 – 11.40 pagi |
Subjek | Pend. Sivik & Kewarganegaraan |
Tema | Tema 1: Penilaian Kendiri |
Tajuk | Unit 2 : Perkembangan diri yang seimbang |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat mengulangkaji pelajaran dan mengenalpasti kesalahan |
Aktiviti |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran tercapai. Semua pelajar dapat menyiapkan jawapan dan guru sempat berbincang semua soalan. |
0 comments:
Post a Comment