MINGGU
44
(27
– 31 OKTOBER 2014)
Hari
|
Isnin
|
Tarikh
|
27 Oktober 2014
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
10.55 – 12.05
tengah hari
|
Tingkatan
|
4S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Peperiksaan
Akhir Tahun
|
Objektif Pembelajaran
|
Pelajar
dapat membincangkan jawapan yang betul pada Bahagian B dan C
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar membincangkan setiap soalan pada
bahagian B dan C bersama-sama guru.
2.
Pelajar membuat pembetulan.
|
ABM
|
Kertas
soalan Peperiksaan Akhir Tahun Tingkatan 4
|
Nilai Murni
|
Kerjasama, menghargai, patuh kepada kod
etika TMK
|
Refleksi
|
Objektif
tercapai. Semua soalan pada Bahagian B dan C selesai dibincangkan. Pelajar
telah membuat pembetulan seperti yang diarahkan oleh guru.
|
Hari
|
Selasa
|
Tarikh
|
28
Oktober 2014
|
Masa
|
10.10 –
11.10 pagi
|
Tingkatan
|
5K4
|
Mata Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Soalan
latihan Statistik
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini, pelajar mendapat markah penuh
untuk soalan statistik.
|
Aktiviti
|
1. Pelajar menjawab soalan latihan yang disediakan
guru.
2. Guru memantau penyelesaian pelajar.
|
ABM
|
Kertas soalan
latihan
|
Nilai Murni
|
Komunikasi antara
pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
Guru
mengumpulkan kumpulan pelajar yang lemah. Guru memberi tunjuk ajar satu
langkah dan diikuti beberapa langkah supaya pelajar dapat mengikuti langkah
guru. Guru menumpukan soalan statistik bagi graf histogram. Latihan ini akan
digunakan pada kelas pengajaran yang akan datang.
|
29 Oktober 2014 – Majlis Graduasi
Tingkatan 6 dan Penyampaian Hadiah Pelajar Cemerlang. Tiada PdP pada hari ini.
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
30 Oktober 2014
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
7.05 – 8.15 pagi
|
Tingkatan
|
4S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Pentaksiran
Kerja Kursus
|
Objektif Pembelajaran
|
Pelajar
menyelesaikan kerja kursus Tingkatan 4
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar menyemak dan menyusun semula borang dalam fail
pentaksiran masing-masing.
2.
Pelajar melaksanakan kerja kursus yang
tidak lengkap.
3.
Guru memantau aktiviti pelajar.
|
ABM
|
Komputer,
RJ45 connector, crimping tool, cable
|
Nilai Murni
|
Kerjasama, menghargai, patuh kepada kod etika
TMK
|
Refleksi
|
Objektif
tidak tercapai. Masa terhad untuk menyempurnakan kerja kursus. Guru akan cuba
mencari masa tambahan yang sesuai untuk membantu pelajar menyempurnakan kerja
kursus.
|
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
30
Oktober 2014
|
Masa
|
10.55 –
11.30 pagi
|
Tingkatan
|
5K4
|
Mata Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Soalan
latihan Statistik
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini, pelajar mendapat markah penuh
untuk soalan statistk.
|
Aktiviti
|
1. Pelajar menjawab soalan latihan yang disediakan
guru.
2. Guru memantau penyelesaian pelajar.
|
ABM
|
Kertas soalan
latihan
|
Nilai Murni
|
Komunikasi antara
pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
Guru
mengumpulkan kumpulan pelajar yang lemah. Guru menumpukan soalan statistik
bagi graf kekerapan poligon. Pelajar dapat melengkapkan jadual dengan baik
berbanding sebelum ini. Pelajar dapat mencari min. Guru hanya perlu
menunjukkan cara-cara melukis graf poligon kekerapan. Latihan ini akan
digunakan pada kelas pengajaran yang akan datang.
|
Hari
|
Khamis
|
Tarikh
|
30 Oktober 2014
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
11.30 – 12.40 tengah
hari
|
Tingkatan
|
5S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Peperiksaan
Percubaan SPM 2014 Wilayah Persekutuan
|
Objektif Pembelajaran
|
Pelajar
menjawab soalan Bahagian A
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar diberi masa 45 minit untuk menjawab
soalan pada Bahagian A.
2.
Perbincangan jawapan dan pembetulan
|
ABM
|
Kertas
soalan Percubaan SPM 2014 Wilayah Persekutuan
|
Nilai Murni
|
Kerjasama, menghargai, patuh kepada kod
etika TMK
|
Refleksi
|
Objektif
tercapai. Semua soalan telah selesai dibincangkan. Guru masih tidak berpuas
hati dengan pencapaian pelajar. Guru meminta pelajar untuk menyambung latihan
Bahagian B dan C di rumah. Soalan tersebut akan dibincangkan pada esok hari.
|
Hari
|
Jumaat
|
Tarikh
|
31
Oktober 2014
|
Masa
|
7.05 –
8.15 pagi
|
Tingkatan
|
5K4
|
Mata Pelajaran
|
Matematik
|
Tajuk
|
Soalan
latihan Statistik
|
Objektif
|
Pada akhir unit ini, pelajar mendapat markah penuh
untuk soalan statistk.
|
Aktiviti
|
1. Pelajar menjawab soalan latihan yang disediakan
guru.
2. Guru memantau penyelesaian pelajar.
|
ABM
|
Kertas soalan
latihan
|
Nilai Murni
|
Komunikasi antara
pelajar dan guru, berani untuk mencuba,
yakin untuk mencuba |
Refleksi
|
Guru
menumpukan soalan statistik bagi graf ogif. Guru menunjukkan langkah-langkah
melukis ogif dengan menggunakan kekerapan longgokan. Pada akhir sesi pembelajaran, guru
menasihatkan pelajar supaya banyakkan latihan statistik dan membuat ulangkaji
soalan-soalan lepas sebelum SPM. Guru mengucapkan selamat menduduki peperiksaan
SPM kepada pelajar.
|
Hari
|
Jumaat
|
Tarikh
|
31 Oktober 2014
|
Subjek
|
Teknologi Maklumat
|
Masa
|
8.15 – 9.25 pagi
|
Tingkatan
|
5S3
|
Bidang Pembelajaran
|
Peperiksaan
Percubaan SPM 2014 Wilayah Persekutuan
|
Objektif Pembelajaran
|
Pelajar
dapat memberikan jawapan yang betul pada Bahagian B dan C semasa sesi
perbincangan.
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar membincangkan jawapan soalan Wilayah
Persekutuan yang telah diberi kelmarin.
2.
Pelajar membuat pembetulan.
|
ABM
|
Kertas
soalan Percubaan SPM 2014 Wilayah Persekutuan
|
Nilai Murni
|
Kerjasama, menghargai, patuh kepada kod
etika TMK
|
Refleksi
|
Guru
hanya memilih beberapa soalan yang sukar dijawab semasa sesi perbincangan.
Guru mengedarkan latihan soalan percubaan Negeri Kedah 2014 sebagai kerja
rumah. Guru mengucapkan selamat menduduki peperiksaan SPM kepada pelajar.
|
0 comments:
Post a Comment