Powered by Blogger.
RSS


WEEK 1
(2 – 4 JanUARY 2013)

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Rabu
Tarikh
2 Januari 2013
Subjek
Pemulihan Matematik
Masa
8.15 – 9.25 pagi
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Matematik Tingkatan 5
Objektif Pembelajaran
Memahami keseluruhan tajuk Tingkatan 5
Aktiviti
1.       Guru memperkenal mata pelajaran Matematik Tingkatan 5
2.       Melihat topik-topik yang akan dipelajari sepanjang tahun.
Refleksi
Semua maklumat dan setiap tajuk telah disampaikan kepada pelajar.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Rabu
Tarikh
2 Januari 2013
Subjek
Matematik
Masa
11.30 – 12.40 tgh hr
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 1: Asas Nombor
Objektif Pembelajaran
1.1 Memahami dan menggunakan konsep nombor dalam asas dua, lapan dan lima
Hasil Pembelajaran
i)     Menyatakan sifar, satu, dua, tiga,…, sebagai nombor dalam asas:
a)       dua
b)       lapan
c)       lima
ii)    Menyatakan nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas:
a)       dua
b)       lapan
c)       lima
Aktiviti
1.   Pelajar mempelajari cara membaca asas nombor.
2.   Guru menunjukkan cara mencari nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas dua, lapan dan lima
3.   Pelajar menyiapkan latihan yang disediakan guru.
4.   Perbincangan jawapan.
5.   Kesimpulan.
Refleksi
Sesi P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan orientasi pelajar Tingkatan 4. Aktiviti ini akan dibawa pada masa berikutya.

LESSON PLAN
Day
Thursday
Date
3 January 2013
Subject
ICT
Time
9.45 – 10.55 am
Form
4S3
Activities
1)    Introduce ICT subject
2)    Overview the topic and assessment
Reflection
All information has been delivered. The students gave full attention.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Hari
Jumaat
Tarikh
4 Januari 2013
Subjek
Matematik
Masa
8.15 – 9.25 pg
Tingkatan
5K10
Bidang Pembelajaran
Bab 1: Asas Nombor
Objektif Pembelajaran
1.1 Memahami dan menggunakan konsep nombor dalam asas dua, lapan dan lima
Hasil Pembelajaran
i)        Menyatakan sifar, satu, dua, tiga,…, sebagai nombor dalam asas:
a)       dua
b)       lapan
c)       lima
ii)       Menyatakan nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas:
a)       dua
b)       lapan
c)       lima
Aktiviti
1.    Pelajar mempelajari cara membaca asas nombor.
2.    Guru menunjukkan cara mencari nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas dua, lapan dan lima
3.   Pelajar menyiapkan latihan yang disediakan guru.
4.   Perbincangan jawapan.
5.   Kesimpulan.
Refleksi
Pelajar dapat membaca asas nombor dengan baik. Terdapat kumpulan pelajar yang dapat mencari nilai sesuatu digit tanpa bantuan guru.

LESSON PLAN
Day
Friday
Date
4 January 2013
Subject
ICT
Time
9.40 – 10.40 am
Form
5S3
Activities
1)       Introduce ICT subject
2)       Overview the topic and assessment
Reflection
All information has been delivered. The students gave full attention.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: