WEEK
1
(2
– 4 JanUARY 2013)
RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
Hari
|
Rabu
|
Tarikh
|
2 Januari 2013
|
Subjek
|
Pemulihan
Matematik
|
Masa
|
8.15 – 9.25 pagi
|
Tingkatan
|
5K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Matematik Tingkatan 5
|
Objektif Pembelajaran
|
Memahami keseluruhan
tajuk Tingkatan 5
|
Aktiviti
|
1. Guru memperkenal mata pelajaran Matematik
Tingkatan 5
2. Melihat topik-topik yang akan dipelajari
sepanjang tahun.
|
Refleksi
|
Semua maklumat dan setiap
tajuk telah disampaikan kepada pelajar.
|
RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
Hari
|
Rabu
|
Tarikh
|
2 Januari 2013
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
11.30 – 12.40 tgh hr
|
Tingkatan
|
5K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab
1: Asas Nombor
|
Objektif Pembelajaran
|
1.1 Memahami dan
menggunakan konsep nombor dalam asas dua, lapan dan lima
|
Hasil Pembelajaran
|
i)
Menyatakan
sifar, satu, dua, tiga,…, sebagai nombor dalam asas:
a) dua
b) lapan
c) lima
ii)
Menyatakan
nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas:
a) dua
b) lapan
c) lima
|
Aktiviti
|
1.
Pelajar
mempelajari cara membaca asas nombor.
2.
Guru
menunjukkan cara mencari nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas
dua, lapan dan lima
3.
Pelajar
menyiapkan latihan yang disediakan guru.
4.
Perbincangan
jawapan.
5.
Kesimpulan.
|
Refleksi
|
Sesi
P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan orientasi pelajar
Tingkatan 4. Aktiviti ini akan dibawa pada masa berikutya.
|
LESSON PLAN
Day
|
Thursday
|
Date
|
3 January 2013
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
9.45 – 10.55 am
|
Form
|
4S3
|
Activities
|
1)
Introduce ICT subject
2)
Overview the topic and assessment
|
Reflection
|
All information has been delivered. The
students gave full attention.
|
RANCANGAN PENGAJARAN
HARIAN
Hari
|
Jumaat
|
Tarikh
|
4 Januari 2013
|
Subjek
|
Matematik
|
Masa
|
8.15 – 9.25 pg
|
Tingkatan
|
5K10
|
Bidang Pembelajaran
|
Bab
1: Asas Nombor
|
Objektif Pembelajaran
|
1.1 Memahami dan
menggunakan konsep nombor dalam asas dua, lapan dan lima
|
Hasil Pembelajaran
|
i)
Menyatakan sifar, satu, dua, tiga,…,
sebagai nombor dalam asas:
a)
dua
b)
lapan
c) lima
ii) Menyatakan nilai sesuatu digit bagi suatu
nombor dalam asas:
a)
dua
b)
lapan
c) lima
|
Aktiviti
|
1. Pelajar
mempelajari cara membaca asas nombor.
2. Guru
menunjukkan cara mencari nilai sesuatu digit bagi suatu nombor dalam asas
dua, lapan dan lima
3.
Pelajar
menyiapkan latihan yang disediakan guru.
4.
Perbincangan
jawapan.
5.
Kesimpulan.
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membaca asas nombor dengan baik. Terdapat kumpulan pelajar yang dapat
mencari nilai sesuatu digit tanpa bantuan guru.
|
LESSON PLAN
Day
|
Friday
|
Date
|
4 January 2013
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
9.40 – 10.40 am
|
Form
|
5S3
|
Activities
|
1)
Introduce ICT subject
2)
Overview the topic and assessment
|
Reflection
|
All information has been delivered. The
students gave full attention.
|
0 comments:
Post a Comment