WEEK
13
(26
~ 30 MARCH 2012)
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh
|
26 Mac 2012
|
Hari
|
Isnin
|
Tingkatan
|
4K6
|
Masa
|
7.05 – 8.15 pagi
|
Subjek
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Tema
|
Tema 2: Hubungan
Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 3: Keperluan Berkeluarga
|
Hasil Pembelajaran
|
Pengetahuan sivik
·
Menghuraikan
keperluan berkeluarga
·
Menjelaskan peranan badan kerajaan dan bukan
kerajaan yang berkaitan dengan institusi kekeluargaan
Kemahiran sivik
·
Berusaha
mengukuhkan institusi kekeluargaan
·
Menjalinkan
hubungan erat antara anggota keluarga
Nilai sivik
·
Menghargai
institusi kekeluargaan
|
Aktiviti
|
Pelajar menghasilkan kad ucapan sama ada untuk
ibu, bapa, abang, adik atau kakak. Contoh kad adalah kad Selamat Hari Lahir,
kad Selamat Hari Ibu atau kad Selamat Hari Bapa
|
Refleksi
|
Pelajar tidak dapat menyelesaikan tugas
masing-masing. Aktiviti ini akan dibawa ke minggu berikutnya.
|
LESSON PLAN
Day
|
Monday
|
Date
|
26 March 2012
|
Subject
|
ICT
|
Time
|
9.45 – 10.55 am
|
Form
|
5S3
|
Learning
Area
|
6.1 Concepts
of Information System
|
Learning
Objectives
|
6.1.3 Information System Components
6.1.3.1 List the Information System components:
·
Data
·
Hardware
·
Software
·
People
·
Procedure
6.1.3.2 Define each of the Information System
components.
6.1.3.3 Describe the interrelation between
information system components using a diagram.
|
Activities
|
1.
The teacher
and students discuss how data, hardware, software, people
and procedure are interrelated in information system environments.
2.
The students
draw a diagram showing the interrelation
between information system components.
|
Reflection
|
The objectives had been achieved. The
students can draw a diagram individually after discussion.
|
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh
|
26 Mac 2012
|
Hari
|
Isnin
|
Tingkatan
|
5K3
|
Masa
|
10.55 – 12.05
tengah hari
|
Subjek
|
Pendidikan Sivik
dan Kewarganegaraan
|
Tema
|
1.
Hubungan Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Persiapan membina keluarga kea rah pembentukan mapan
|
Hasil Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Mengadakan aktiviti perbincangan dan main
peranan dengan mengaplikasikan ilmu keibubapaan bagi mengatasi konflik
keluarga
|
Refleksi
|
Pelajar agak berminat mengemukakan pendapat
masing-masing tentang ilmu keibubapaan dan konflik keluarga. Terdapat juga
sesi main peranan untuk pelajar lebih memahami konflik keluarga.
|
27 – 30 Mac ~ Proses P&P pada minggu
ini tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat sebagai pegawai MSS Samarahan.
0 comments:
Post a Comment