WEEK 3
(16 – 20 JanUARY 2012)
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 16 Januari 2012 |
Hari | Isnin |
Tingkatan | 4K6 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Aktiviti |
|
Refleksi | Pembentangan hasil kerja pelajar tidak dapat dilaksanakan kerana kesuntukan masa. Pelajar mengambil masa yang agak lama untuk menyelesaikan tugasan yang diberi. Aktiviti ini akan bersambung pada masa berikutnya. |
LESSON PLAN
Day | Monday |
Date | 16 January 2012 |
Subject | ICT |
Time | 9.45 – 10.55 am |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.1 Multimedia Concepts |
Learning Objective | 4.1.4 Medium of delivery
|
Activities |
|
Reflection | The objective had been achieved. The students can differentiate between web-based and CD-based. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 16 Januari 2012 |
Hari | Isnin |
Tingkatan | 5K3 |
Masa | 10.55 – 12.05 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Aktiviti | Pembentangan hasil kerja pelajar, Azam 2012 |
Refleksi | Aktiviti pembentangan pelajar berjalan lancar. Semua pelajar terlibat dalam pembentangan hasil kerja masing-masing. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 17 Januari 2012 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 4S1, 4K10 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi, 9.45 – 10.55 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Aktiviti |
|
Refleksi | 4S1 – Semua pelajar telah selesai membentangkan hasil kerja mereka. 4K10 – Guru perlu membantu mereka menyelesaikan tugasan yang diberi. Bagaimanapun, aktiviti yang dirancang dapat dilaksanakan dengan baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 18 Januari 2012 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 4MPV |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 1 : Wawasan Diri |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Aktiviti ini dapat dilaksanakan dengan baik. Semua pelajar mendengar arahan dan menberi idea yang bernas. |
LESSON PLAN
Day | Wednesday |
Date | 18 January 2012 |
Subject | ICT |
Time | 8.15 – 9.25 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 1.1 Introduction to Information and Technology Communication |
Learning Objective | 1.1.2 ICT in everyday life: Education, Banking, Industry and Commerce computerized system 1.1.2.3 State the impact of ICT on society |
Activities |
|
Reflection | The objective had been achieved. The students can differentiate between computerized and non-computerized system. |
LESSON PLAN
Day | Wednesday |
Date | 18 January 2012 |
Subject | ICT |
Time | 11.30 – 12.40 pm |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.1 Multimedia Concepts |
Learning Objectives | 4.1.5 Multimedia Elements 4.1.5.1 Identify the multimedia elements:
|
Activities |
|
Reflection | The lesson looks more attractive with the student's involvement. All students took part in discussion. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 19 Januari 2012 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 1 : Wawasan Diri |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Aktiviti berjalan dengan lancar. Semua pelajar menyiapakan tugasan yang diberi dalam tempoh masa yang ditetapkan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 19 Januari 2012 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5S4 |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Aktiviti ini berjalan tanpa bantuan guru. Pelajar cuba menyelesaikan latihan dengan berbincang sesama mereka. Pelajar menyemak jawapan bersama guru. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 20 Januari 2012 |
Hari | Jumaat |
Tingkatan | 4K8 |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 1 : Wawasan Diri |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar perlu dipantau setiap masa untuk menyiapkan tugasan ini. Walaubagaimanapun, aktiviti ini berjalan dengan lancar. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 20 January 2012 |
Subject | ICT |
Time | 9.40 – 10.40 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 1.2 Computer Ethics and Legal Issues |
Learning Objectives | 1.2.1 Definition 1.2.1.1 Define Computer Ethics, Code of Ethics, Intellectual Property, Privacy, Computer Crime and Cyber Law. 1.2.1.2 Differentiate between ethics and law. 1.2.1.3 State the need for intellectual property laws |
Activities |
|
Reflection | The students gave a good respond. They try to answer and give an opinion when teacher asks them. The learning process run smoothly. |
0 comments:
Post a Comment