WEEK 3 (16 – 20 JanUARY 2012) RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 16 Januari 2012 Hari Isnin Tingkatan 4K6 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Aktiviti Refleksi Pembentangan hasil kerja pelajar tidak dapat dilaksanakan kerana kesuntukan masa. Pelajar mengambil masa yang agak lama untuk menyelesaikan tugasan yang diberi. Aktiviti ini akan bersambung pada masa berikutnya. LESSON PLAN Day Monday Date 16 January 2012 Subject ICT Time 9.45 – 10.55 am Form 5S3 Learning Area 4.1 Multimedia Concepts Learning Objective 4.1.4 Medium of delivery Activities Reflection The objective had been achieved. The students can differentiate between web-based and CD-based. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 16 Januari 2012 Hari Isnin Tingkatan 5K3 Masa 10.55 – 12.05 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Aktiviti Pembentangan hasil kerja pelajar, Azam 2012 Refleksi Aktiviti pembentangan pelajar berjalan lancar. Semua pelajar terlibat dalam pembentangan hasil kerja masing-masing. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 17 Januari 2012 Hari Selasa Tingkatan 4S1, 4K10 Masa 7.05 – 8.15 pagi, 9.45 – 10.55 tengah hari Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Aktiviti Refleksi 4S1 – Semua pelajar telah selesai membentangkan hasil kerja mereka. 4K10 – Guru perlu membantu mereka menyelesaikan tugasan yang diberi. Bagaimanapun, aktiviti yang dirancang dapat dilaksanakan dengan baik. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 18 Januari 2012 Hari Rabu Tingkatan 4MPV Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 1 : Wawasan Diri Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Aktiviti ini dapat dilaksanakan dengan baik. Semua pelajar mendengar arahan dan menberi idea yang bernas. LESSON PLAN Day Wednesday Date 18 January 2012 Subject ICT Time 8.15 – 9.25 am Form 4S3 Learning Area 1.1 Introduction to Information and Technology Communication Learning Objective 1.1.2 ICT in everyday life: Education, Banking, Industry and Commerce computerized system 1.1.2.3 State the impact of ICT on society Activities Reflection The objective had been achieved. The students can differentiate between computerized and non-computerized system. LESSON PLAN Day Wednesday Date 18 January 2012 Subject ICT Time 11.30 – 12.40 pm Form 5S3 Learning Area 4.1 Multimedia Concepts Learning Objectives 4.1.5 Multimedia Elements 4.1.5.1 Identify the multimedia elements: Activities Reflection The lesson looks more attractive with the student's involvement. All students took part in discussion. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 19 Januari 2012 Hari Rabu Tingkatan 4K5 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 1 : Wawasan Diri Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Aktiviti berjalan dengan lancar. Semua pelajar menyiapakan tugasan yang diberi dalam tempoh masa yang ditetapkan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 19 Januari 2012 Hari Khamis Tingkatan 5S4 Masa 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Pendidikan Sepanjang Hayat untuk Pembangunan Negara Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Aktiviti ini berjalan tanpa bantuan guru. Pelajar cuba menyelesaikan latihan dengan berbincang sesama mereka. Pelajar menyemak jawapan bersama guru. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 20 Januari 2012 Hari Jumaat Tingkatan 4K8 Masa 7.05 – 8.15 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 1 : Wawasan Diri Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Refleksi Pelajar perlu dipantau setiap masa untuk menyiapkan tugasan ini. Walaubagaimanapun, aktiviti ini berjalan dengan lancar. LESSON PLAN Day Friday Date 20 January 2012 Subject ICT Time 9.40 – 10.40 am Form 4S3 Learning Area 1.2 Computer Ethics and Legal Issues Learning Objectives 1.2.1 Definition 1.2.1.1 Define Computer Ethics, Code of Ethics, Intellectual Property, Privacy, Computer Crime and Cyber Law. 1.2.1.2 Differentiate between ethics and law. 1.2.1.3 State the need for intellectual property laws Activities Reflection The students gave a good respond. They try to answer and give an opinion when teacher asks them. The learning process run smoothly.
4.1.4.1 Compare and contrast the mediums of delivery for
multimedia applications:
1.1.2.2 State the differences between computerized and non –
Posted by
norazwanie
|
web -based
text
audio
video
graphics
animation
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment