Powered by Blogger.
RSS

WEEK 36

(5 – 9 SEPTEMBER 2011)


 

LESSON PLAN

Day

Monday

Date

5 September 2011

Subject

ICT

Time

8.15 – 9.25 am

Form

5S3

Learning Area

Terengganu Trial Examination

Learning Objective

The students can answer all question in Section A in 50 minutes

Activity

  1. The students answer the question in 50 minutes.
  2. Check the answer.
  3. Discuss the mistake

Reflection

The objective was not achieved. All science students involved in "1 Pelajar, 1 Bendera, 1 Malaysia" at Dewan Sri Sadong. So, the plan will be held on the next class.


 


 

LESSON PLAN

Day

Monday

Date

5 September 2011

Subject

ICT

Time

9.45 – 10.55 am

Form

4S3

Learning Area

2.2 Hardware

Learning Objective

2.2.4 Storage

2.2.4.1 Explain types and functions of primary storage (RAM, ROM), secondary storage (magnetic medium, optical medium, flash memory)

Activities

  1. The teacher shows the components of RAM and ROM
  2. The teacher explains the types and function of primary storage and secondary storage
  3. The students differentiate between primary storage and secondary storage.
  4. Discussion
  5. conclusion

Reflection

The objective was not achieved due to "1 Pelajar, 1 Bendera, 1 Malaysia" program at Dewan Sri Sadong. The students only have 30 minutes for these activities. So, the plan will be held on the next class.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

6 September 2011

Hari

Selasa

Tingkatan

5K6, 5K2

Masa

8.05 – 9.05 pagi, 9.05 – 10.05 pagi

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema

5. Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk

  1. Melengkapkan diri untuk mewarisi negara
  • Jati diri
  • Ilmu
  • Kemahiran
  • Kerohanian
  • Nilai murni

Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

  • Menghuraikan ciri-ciri warganegara yang bertanggungjawab untuk menjadi pewaris Negara
  • Menjelaskan usaha untuk melengkapkan diri bagi mewarisi negara

Kemahiran Sivik

  • Mengamalkan ciri-ciri pewaris Negara yang bertanggungjawab

Nilai Sivik

  • Menghayati kesedaran sivik dan kewarganegaraan untuk melengkapkan diri sebagai warganegara yang sempurna

Aktiviti

  1. Guru menerangkan konsep pewaris Negara.
  2. Pelajar membuat nota pendek.
  3. Latihan
  4. Perbincangan

Refleksi

Pelajar 5K6 memerlukan bantuan guru untuk membuat nota pendek. Mereka masih boleh menjawab soalan latihan dengan betul.

Pelajar 5K2 boleh bergantung kepada diri sendiri. Mereka telah membuat kumpulan untuk membuat nota bersama-sama.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

6 September 2011

Hari

Selasa

Tingkatan

4K3

Masa

11.30 – 12.40 tengah hari

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema

5. Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk

  1. Kepentingan Perlembagaan Malaysia
  • Politik
  • Sosial
  • Ekonomi

BBM

nota kertas mahjong

Hasil Pembelajaran

Pengetahuan sivik

  • Menerangkan sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia
  • Menjelaskan kepentingan Perlembagaan Malaysia
  • Menghuraikan proses penggubalan perlembagaan


     

Kemahiran sivik

  • Menjalankan tanggungjawab sebagai warganegara


     

Nilai sivik

  • Menyanjungi keluhuran Perlembagaan Malaysia

Aktiviti

  1. Penerangan tentang Perlembagaan Malaysia
  2. Pelajar menyalin nota
  3. Latihan

Refleksi

Objektif tercapai. Latihan yang disediakan dapat diselesaikan dalam kumpulan.


 

LESSON PLAN

Day

Wednesday

Date

7 September 2011

Subject

ICT

Time

7.05 – 8.15 am

Form

4S3

Learning Area

2.2 Hardware

Learning Objective

2.2.4 Storage

2.2.4.1 Explain types and functions of primary storage (RAM, ROM), secondary storage (magnetic medium, optical medium, flash memory)

Activities

  1. The teacher shows the components of RAM and ROM
  2. The teacher explains the types and function of primary storage and secondary storage
  3. The students differentiate between primary storage and secondary storage.
  4. Discussion
  5. conclusion

Reflection

The objective was achieved. The students can differentiate between primary and secondary storage.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

7 September 2011

Hari

Rabu

Tingkatan

5S1, 5K4

Masa

9.45 – 10.55 pagi, 10.55 – 12.05 tengah hari

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema

5. Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk

  1. Melengkapkan diri untuk mewarisi negara
  • Jati diri
  • Ilmu
  • Kemahiran
  • Kerohanian
  • Nilai murni

Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

  • Menghuraikan ciri-ciri warganegara yang bertanggungjawab untuk menjadi pewaris Negara
  • Menjelaskan usaha untuk melengkapkan diri bagi mewarisi negara

Kemahiran Sivik

  • Mengamalkan ciri-ciri pewaris Negara yang bertanggungjawab

Nilai Sivik

  • Menghayati kesedaran sivik dan kewarganegaraan untuk melengkapkan diri sebagai warganegara yang sempurna

Aktiviti

  1. Guru menerangkan konsep pewaris Negara.
  2. Pelajar membuat nota pendek.
  3. Latihan
  4. Perbincangan

Refleksi

Objektif pembelajaran tercapai. Para pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri pewaris Negara yang bertanggungjawab dan membuat nota pendek sendiri.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh

8 September 2011

Hari

Khamis

Tingkatan

5MPV, 5K5, 5K8

Masa

7.05-8.15 pagi, 10.20 – 11.30 pagi, 11.30 – 12.40 tengah hari

Subjek

Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan

Tema

5. Malaysia Negara Berdaulat

Tajuk

  1. Melengkapkan diri untuk mewarisi negara
  • Jati diri
  • Ilmu
  • Kemahiran
  • Kerohanian
  • Nilai murni

Hasil Pembelajaran

Pengetahuan Sivik

  • Menghuraikan ciri-ciri warganegara yang bertanggungjawab untuk menjadi pewaris Negara
  • Menjelaskan usaha untuk melengkapkan diri bagi mewarisi negara

Kemahiran Sivik

  • Mengamalkan ciri-ciri pewaris Negara yang bertanggungjawab

Nilai Sivik

  • Menghayati kesedaran sivik dan kewarganegaraan untuk melengkapkan diri sebagai warganegara yang sempurna

Aktiviti

  1. Guru menerangkan konsep pewaris Negara.
  2. Pelajar membuat nota pendek.
  3. Latihan
  4. Perbincangan

Refleksi

Pelajar kelas 5MPV mengambil ujian matematik

Pelajar kelas 5K5 dan 5K8 memerlukan bantuan guru sepenuhnya untuk membuat nota pendek. Terdapat segelintir pelajar yang boleh menyenaraikan cirri-ciri pewaris negara.


 


 

LESSON PLAN

Day

Friday

Date

9 September 2011

Subject

ICT

Time

7.05 – 8.15 am

Form

5S3

Learning Area

Terengganu Trial Examination

Learning Objective

The students can answer all question in Section A in 50 minutes

Activity

  1. The students answer the question in 50 minutes.
  2. Check the answer.
  3. Discuss the mistake

Reflection

Most of the students got 25 over 36 marks. They had made some improvement. So, the teacher will provide more past year questions.


 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: