WEEK 28
(18 – 22 july 2011)
LESSON PLAN
Day | Monday |
Date | 18 July 2011 |
Subject | ICT |
Time | 8.15 – 9.25 am |
Form | 5S3 |
Learning Area | Assessment (LA6.S12.1 : Develop a database project) |
Learning Objective | The students can develop a database project on their own. |
Activity | The students continue develop a project. |
Reflection | The objective was not achieved due to lack of time. They need more time to develop a project. So, the plan will be bring on the next lesson. |
LESSON PLAN
Day | Monday |
Date | 18 July 2011 |
Subject | ICT |
Time | 9.45 – 10.55 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 3.1 Basic Concepts of Computer Networks and Communication |
Learning Objectives | 3.1.1 Definition 3.1.1.1 Define computer networks 3.1.1.2 Define communications 3.1.2 Importance of Computer Network 3.1.2.1 State the importance of computer networks and communications |
Activities |
|
Reflection | The objectives were achieved. The students give full cooperation in class. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 19 Julai 2011 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 5K6, 5K2 |
Masa | 8.15 – 9.15 pagi, 9.15 – 10.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
BBM | Contoh Folio PSK 2010, Buku teks |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menyiapkan laporan khidmat masyarakat berdasarkan ceramah Remaja dan Dadah |
Aktiviti | Guru membantu dan memantau pelajar setiap kumpulan pelajar yang telah dibentuk dalam menyiapkan kerja kursus. |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar cuba menyiapkan kerja kursus secara berperingkat. Pelajar memerlukan sedikit masa lagi untuk menyiapkan laporan secara keseluruhan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 19 Julai 2011 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 11.50 – 12.40 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
BBM | Contoh Folio PSK Ting 4 2010 |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menghasilkan kerja kursus mengikut kehendak soalan. |
Aktiviti | Guru membantu pelajar yang bermasalah dalam menyiapkan kerja kursus. |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar cuba menyiapkan kerja kursus secara berperingkat. |
LESSON PLAN
Day | Wednesday |
Date | 20 July 2011 |
Subject | ICT |
Time | 7.05 – 8.15 am |
Form | 4S3 |
Learning Area | 3.1 Basic Concepts of Computer Networks and Communication |
Learning Objectives | 3.1.3 Types of Networks 3.1.3.1 Define types of computer networks
3.1.3.2 Differentiate between the three types of computer networks |
Activities |
|
Reflection | The objectives were not achieved. The teacher had to change the plan due to no LCD projector in computer laboratory. The teacher had asked the students to crimp the straight cable and cross cable. The plan will be bring on the next lesson. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 20 Julai 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 5S1 |
Masa | 9.45 – 10.55 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
BBM | Contoh Folio PSK 2010, Buku teks |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menyiapkan laporan khidmat masyarakat berdasarkan ceramah Remaja dan Dadah |
Aktiviti | Guru membantu dan memantau pelajar setiap kumpulan pelajar yang telah dibentuk dalam menyiapkan kerja kursus. |
Refleksi | Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana pelajar Tingkatan 5 Sains 1 terlibat dengan ceramah Teknik Menjawab Soalan Fizik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 20 Julai 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 10.55 – 12.05 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
BBM | Contoh Folio PSK 2010, Buku teks |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menyiapkan laporan khidmat masyarakat berdasarkan ceramah Remaja dan Dadah |
Aktiviti | Guru membantu dan memantau pelajar setiap kumpulan pelajar yang telah dibentuk dalam menyiapkan kerja kursus. |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar cuba menyiapkan kerja kursus secara berperingkat. Kumpulan pelajar bekerjasama untuk menyiapkan kerja kursus. Terdapat dua kumpulan yang telah Berjaya menyiapkan laporan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 21 Julai 2011 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5MPV |
Masa | 7.05 – 8.15 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
BBM | Contoh Folio PSK 2010, Buku teks |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menyiapkan laporan khidmat masyarakat berdasarkan ceramah Remaja dan Dadah |
Aktiviti | Guru membantu dan memantau pelajar setiap kumpulan pelajar yang telah dibentuk dalam menyiapkan kerja kursus. |
Refleksi | Pelajar menduduki peperiksaan Ramalan Matematik. Aktiviti ini akan dibawa ke kelas berikutnya. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 21 Julai 2011 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5K5 , 5K8 |
Masa | 10.20 – 11.30 pagi, 11.30 – 12.40 tengah hari |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tajuk | Kerja Kursus Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
BBM | Contoh Folio PSK 2010, Buku teks |
Hasil Pembelajaran | Pelajar dapat menyiapkan laporan khidmat masyarakat berdasarkan ceramah Remaja dan Dadah |
Aktiviti | Guru membantu dan memantau pelajar setiap kumpulan pelajar yang telah dibentuk dalam menyiapkan kerja kursus. |
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan baik dan pelajar cuba menyiapkan kerja kursus secara berperingkat. Terdapat kumpulan yang telah menghantar laporan tersebut. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 22 July 2011 |
Subject | ICT |
Time | 7.05 – 8.15 am |
Form | 5S3 |
Learning Area | Assessment (LA6.S12.1 : Develop a database project) |
Learning Objective | The students can develop a database project on their own. |
Activity | The students continue develop a project. |
Reflection | Some of the students had finished develop a project. The practical session run smoothly. |
0 comments:
Post a Comment