WEEK 10 (7 – 11 MARCH 2011) LESSON PLAN Day Monday Date 7 March 2011 Subject ICT Time 12.50 – 2.00 pm Form 4S3 Learning Area Chapter 1: ICT and Society Learning Objectives The students will be able to discuss Progressive Test 1 for Section B and C and do correction simultaneously Activities Reflection The objectives were achieved. All question for section B and C had been discussed. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 7 Mac 2011 Hari Isnin Tingkatan 5MPV Masa 2.00 – 3.10 petang Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 4: Sumbangan terhadap pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti kemasyarakatan Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Mencari peranan dan sumbangan NGO dalam internet Refleksi Pelajar kelihatan begitu teruja apabila dibenarkan mencari bahan menggunakan internet. Mereka memerlukan pertolongan guru untuk mengajar mereka cara untuk menggunakan carian enjin. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 8 Mac 2011 Hari Selasa Tingkatan 5S1 Masa 2.00 – 3.10 petang Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 3: Persiapan membina keluarga kearah pembentukan masyarakat mapan Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Menghasilkan kad ucapan untuk ibu / ayah / penjaga dengan menggunakan peralatan yang disediakan. Refleksi Para pelajar dapat menghasilkan kad mengikut kreativiti masing-masing dalam masa yang ditetapkan. Kad yang dihasilkan sangat menarik dan cantik. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 8 Mac 2011 Hari Selasa Tingkatan 5K5 Masa 3.25 – 4.35 petang Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 3: Persiapan membina keluarga kearah pembentukan masyarakat mapan Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Menghasilkan kad ucapan untuk ibu / ayah / penjaga dengan menggunakan peralatan yang disediakan. Refleksi Para pelajar begitu berminat mengambil bahagian untuk menghasilkan kad. Mereka menumpukan perhatian dan mencari idea untuk menghasilkan kad yang menarik. LESSON PLAN Day Tuesday Date 8 March 2011 Subject ICT Time 4.35 – 5.45 pm Form 5S3 Learning Area 4.3 Multimedia Development Learning Objective 4.3.3 Multimedia Production 4.3.3.2 Apply implementation phase of multimedia production to produce an interactive educational multimedia project. Activities Reflection The objective has been achieved. The students can use and try to explore the software by themselves. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 9 Mac 2011 Hari Rabu Tingkatan 5K6 Masa 12.50 – 2.00 petang Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema Tajuk Unit 3: Persiapan membina keluarga kearah pembentukan masyarakat mapan Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Menghasilkan kad ucapan untuk ibu / ayah / penjaga dengan menggunakan peralatan yang disediakan. Refleksi Para pelajar mengambil masa yang banyak untuk mencari idea. Mereka menunjukkan kesungguhan dan minat untuk menghasilkan kad. Setengah daripada pelajar tidak dapat menyiapkan tugasan dalam masa yang ditetapkan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 9 Mac 2011 Hari Rabu Tingkatan 4K3 Masa 8.15 – 9.25 pagi Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema 3. Hidup Bermasyarakat Tajuk Unit 5: Peraturan dan undang-undang dalam masyarakat Hasil Pembelajaran Pengetahuan sivik Kemahiran sivik Nilai sivik Aktiviti Refleksi Para pelajar dapat membezakan antara norma, peraturan dan undang-undang dengan baik berserta contoh. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 9 Mac 2011 Hari Rabu Tingkatan 5K2 Masa 5.10 – 6.20 petang Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema 2. Hubungan Kekeluargaan Tajuk Unit 3: Persiapan membina keluarga kearah pembentukan masyarakat mapan Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Menghasilkan kad ucapan untuk ibu / ayah / penjaga dengan menggunakan peralatan yang disediakan. Refleksi Pelajar dapat menghasilkan kad ucapan yang menarik dalam masa yang ditetapkan. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 10 Mac 2011 Hari Khamis Tingkatan 5K4 Masa 12.50 – 2.00 petang Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema 2. Hubungan Kekeluargaan Tajuk Unit 3: Persiapan membina keluarga kearah pembentukan masyarakat mapan Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Menghasilkan kad ucapan untuk ibu / ayah / penjaga dengan menggunakan peralatan yang disediakan. Refleksi Hampir separuh pelajar sahaja yang dapat menyiapkan kad dalam masa yang ditetapkan. Mereka menunjukkan kesungguhan dan kreativiti masing-masing. RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN Tarikh 10 Mac 2011 Hari Khamis Tingkatan 5K8 Masa 5.10 – 6.20 petang Subjek Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tema 2. Hubungan Kekeluargaan Tajuk Unit 3: Persiapan membina keluarga kearah pembentukan masyarakat mapan Hasil Pembelajaran Pengetahuan Sivik Kemahiran Sivik Nilai Sivik Aktiviti Menghasilkan kad ucapan untuk ibu / ayah / penjaga dengan menggunakan peralatan yang disediakan. Refleksi Pelajar tidak banyak bermain sepanjang aktiviti dijalankan. Mereka cuba meghasilkan kad yang menarik dalam masa yang ditetapkan. Guru banyak member dorongan dan kata-kata pujian supaya mereka lebih bersungguh. LESSON PLAN Day Friday Date 11 March 2011 Subject ICT Time 3.00 – 4.00 pm Form 4S3 Learning Area 5.1 Basic Programming Concepts Learning Objectives 5.1.1 Define Program and Programming Language 5.1.1.1 state the definition of program 5.1.1.2 state the definition of programming language Activities Reflection The students give cooperation to find the information. They can find so many information through the internet. LESSON PLAN Day Friday Date 11 March 2011 Subject ICT Time 4.15 – 5.15 pm Form 5S3 Learning Area 4.3 Multimedia Development Learning Objective 4.3.3 Multimedia Production 4.3.3.2 Apply testing phase, evaluation phase and publishing phase of multimedia production to produce an interactive educational multimedia project. Activities Reflection The objective has been achieved. The students give full attention and cooperation to complete their multimedia project.
Posted by
norazwanie
|
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment