WEEK 10
(7 – 11 MARCH 2011)
LESSON PLAN
Day | Monday |
Date | 7 March 2011 |
Subject | ICT |
Time | 12.50 – 2.00 pm |
Form | 4S3 |
Learning Area | Chapter 1: ICT and Society |
Learning Objectives | The students will be able to discuss Progressive Test 1 for Section B and C and do correction simultaneously |
Activities |
|
Reflection | The objectives were achieved. All question for section B and C had been discussed. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 7 Mac 2011 |
Hari | Isnin |
Tingkatan | 5MPV |
Masa | 2.00 – 3.10 petang |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 4: Sumbangan terhadap pembangunan masyarakat melalui penglibatan aktif dalam aktiviti kemasyarakatan
|
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Mencari peranan dan sumbangan NGO dalam internet |
Refleksi | Pelajar kelihatan begitu teruja apabila dibenarkan mencari bahan menggunakan internet. Mereka memerlukan pertolongan guru untuk mengajar mereka cara untuk menggunakan carian enjin. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 8 Mac 2011 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 5S1 |
Masa | 2.00 – 3.10 petang |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 3: Persiapan membina keluarga kearah pembentukan masyarakat mapan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Menghasilkan kad ucapan untuk ibu / ayah / penjaga dengan menggunakan peralatan yang disediakan. |
Refleksi | Para pelajar dapat menghasilkan kad mengikut kreativiti masing-masing dalam masa yang ditetapkan. Kad yang dihasilkan sangat menarik dan cantik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 8 Mac 2011 |
Hari | Selasa |
Tingkatan | 5K5 |
Masa | 3.25 – 4.35 petang |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 3: Persiapan membina keluarga kearah pembentukan masyarakat mapan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Menghasilkan kad ucapan untuk ibu / ayah / penjaga dengan menggunakan peralatan yang disediakan. |
Refleksi | Para pelajar begitu berminat mengambil bahagian untuk menghasilkan kad. Mereka menumpukan perhatian dan mencari idea untuk menghasilkan kad yang menarik. |
LESSON PLAN
Day | Tuesday |
Date | 8 March 2011 |
Subject | ICT |
Time | 4.35 – 5.45 pm |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.3 Multimedia Development |
Learning Objective | 4.3.3 Multimedia Production 4.3.3.2 Apply implementation phase of multimedia production to produce an interactive educational multimedia project. |
Activities |
|
Reflection | The objective has been achieved. The students can use and try to explore the software by themselves. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 9 Mac 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 5K6 |
Masa | 12.50 – 2.00 petang |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema |
|
Tajuk | Unit 3: Persiapan membina keluarga kearah pembentukan masyarakat mapan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Menghasilkan kad ucapan untuk ibu / ayah / penjaga dengan menggunakan peralatan yang disediakan. |
Refleksi | Para pelajar mengambil masa yang banyak untuk mencari idea. Mereka menunjukkan kesungguhan dan minat untuk menghasilkan kad. Setengah daripada pelajar tidak dapat menyiapkan tugasan dalam masa yang ditetapkan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 9 Mac 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 8.15 – 9.25 pagi |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema | 3. Hidup Bermasyarakat |
Tajuk | Unit 5: Peraturan dan undang-undang dalam masyarakat
|
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan sivik
Kemahiran sivik
Nilai sivik
|
Aktiviti |
|
Refleksi | Para pelajar dapat membezakan antara norma, peraturan dan undang-undang dengan baik berserta contoh. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 9 Mac 2011 |
Hari | Rabu |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 5.10 – 6.20 petang |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema | 2. Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk | Unit 3: Persiapan membina keluarga kearah pembentukan masyarakat mapan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Menghasilkan kad ucapan untuk ibu / ayah / penjaga dengan menggunakan peralatan yang disediakan. |
Refleksi | Pelajar dapat menghasilkan kad ucapan yang menarik dalam masa yang ditetapkan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 10 Mac 2011 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 12.50 – 2.00 petang |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema | 2. Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk | Unit 3: Persiapan membina keluarga kearah pembentukan masyarakat mapan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Menghasilkan kad ucapan untuk ibu / ayah / penjaga dengan menggunakan peralatan yang disediakan. |
Refleksi | Hampir separuh pelajar sahaja yang dapat menyiapkan kad dalam masa yang ditetapkan. Mereka menunjukkan kesungguhan dan kreativiti masing-masing. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh | 10 Mac 2011 |
Hari | Khamis |
Tingkatan | 5K8 |
Masa | 5.10 – 6.20 petang |
Subjek | Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan |
Tema | 2. Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk | Unit 3: Persiapan membina keluarga kearah pembentukan masyarakat mapan |
Hasil Pembelajaran | Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti | Menghasilkan kad ucapan untuk ibu / ayah / penjaga dengan menggunakan peralatan yang disediakan. |
Refleksi | Pelajar tidak banyak bermain sepanjang aktiviti dijalankan. Mereka cuba meghasilkan kad yang menarik dalam masa yang ditetapkan. Guru banyak member dorongan dan kata-kata pujian supaya mereka lebih bersungguh. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 11 March 2011 |
Subject | ICT |
Time | 3.00 – 4.00 pm |
Form | 4S3 |
Learning Area | 5.1 Basic Programming Concepts |
Learning Objectives | 5.1.1 Define Program and Programming Language 5.1.1.1 state the definition of program 5.1.1.2 state the definition of programming language |
Activities |
|
Reflection | The students give cooperation to find the information. They can find so many information through the internet. |
LESSON PLAN
Day | Friday |
Date | 11 March 2011 |
Subject | ICT |
Time | 4.15 – 5.15 pm |
Form | 5S3 |
Learning Area | 4.3 Multimedia Development |
Learning Objective | 4.3.3 Multimedia Production 4.3.3.2 Apply testing phase, evaluation phase and publishing phase of multimedia production to produce an interactive educational multimedia project. |
Activities |
|
Reflection | The objective has been achieved. The students give full attention and cooperation to complete their multimedia project. |
0 comments:
Post a Comment